Çerçeve Sözleşme

1. Taraflar

İşbu Çerçeve Sözleşme, bir tarafta Maslak Mah. AOS 53. Sok. No:7/1 İç Kapı No:2-No:3 Sarıyer/İstanbul adresinde bulunan BPN ÖDEME VE ELEKTRONİK PARA HİZMETLERİ A.Ş. (“Kliq” veya “BPN”) ile diğer tarafta Kliq İnternet Sitesi veya Mobil Uygulama üzerinden elektronik para ve ödeme hizmetlerinden faydalanmak isteyen kişi (“Kullanıcı”) arasında akdedilmiştir. Sözleşme’de Kliq/BPN ve Kullanıcı ayrı ayrı “Taraf”; birlikte “Taraflar” olarak anılacaktır. Kullanıcı’nın işbu Sözleşme’nin kurulması esnasında Hizmet Arayüzü aracılığıyla bildirdiği Kimlik Bilgisi ve İletişim Bilgisi işbu Sözleşme uyarınca Kullanıcı’nın taraf ve tebligat bilgilerini teşkil etmektedir.

2. Tanımlar

Alıcı: Ödeme hizmetine konu fonun ulaşması istenen gerçek veya tüzel kişidir.

Banka: 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamında faaliyet gösteren bankaları ifade eder.

Çerçeve Sözleşme veya Sözleşme: BPN ile Kullanıcı arasında tekil veya süreklilik arz eden ödeme işlemlerinin yürütülmesine ve mümkün olan durumlarda ödeme hesabının açılmasına ilişkin usul ve esasları belirleyen sözleşme olup bu Sözleşme, çerçeve sözleşme niteliğindedir.

Elektronik Para: BPN tarafından kabul edilen ve Kullanıcı’dan alınan fon karşılığı ihraç edilen, elektronik olarak saklanan, Kanun’da tanımlanan ödeme işlemlerini gerçekleştirmek için kullanılan ve elektronik para ihraç eden kuruluşlar dışındaki gerçek ve tüzel kişiler tarafından da ödeme aracı olarak kabul edilen parasal değerdir.

Elektronik İletişim Araçları: İnternet ve diğer iletişim ağları üzerinden iletilerin gönderilmesine, alınmasına veya saklanmasına imkan sağlayan bilgisayar, telefon, faks gibi her türlü cihazı ifade eder.

Fon: Banknot, madeni para, kaydi para veya elektronik paradır.

Fona Çevirme: Elektronik paranın kullanılması veya geri ödenmesi sonucunda banknot, madeni paraya veya başka bir kuruluş tarafından ihraç edilmiş elektronik paraya çevrilmesidir.

Gönderen: Kendi ödeme hesabından veya ödeme hesabı bulunmaksızın ödeme emri veren gerçek veya tüzel kişidir.

Hassas Ödeme Verisi: Ödeme Emrinin verilmesinde veya Kullanıcı’nın kimliğinin doğrulanmasında kullanılan ve üçüncü kişilerce ele geçirilmesi veya değiştirilmesi halinde dolandırıcılık ya da Kullanıcı adına sahte işlem yapılmasına imkân verebilecek kişisel veriler ile Kullanıcı güvenlik bilgileridir. Örneğin; Kullanıcı’ya ait şifre, tek kullanımlık kod, güvenlik soruları, kart numarası, son kullanma tarihi, CVV2, CVC2 kodları gibi.

Hizmetler: BPN’nin Mevzuat çerçevesinde ve sahip olduğu faaliyet izinlerine uygun olarak sunduğu ve Ek-1’de belirtilen Hizmet Listesi ve Ücretler ile elektronik para işlemlerini ifade eder.

Hizmet Arayüzü: Kullanıcı’nın Hizmetler’den yararlanmasını sağlayan İnternet Sitesi ve Kliq Mobil Uygulamasını ifade eder.

İletişim Bilgisi: Kullanıcı tarafından Sözleşme’nin kurulması sırasında Hizmet Arayüzü üzerinden BPN’ye bildirilen ve sonrasında değiştirilebilen, Kullanıcı ile iletişim kurulmasına yarayan gerçek kişi Kullanıcılar için adres, telefon numarası, elektronik posta adresi gibi her türlü iletişim bilgisini ifade eder.

İnternet Sitesi: www.kliq.com.tr isimli internet sitesini ifade eder.

İş Günü: T.C. kanunları gereği bayram, tatil günleri vb. sayılmayan Pazartesi-Salı-Çarşamba-Perşembe-Cuma günlerdir.

Kanun: 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun’dur.

Kart: Kullanıcı’nın ödemelerde kullanılabilecek fonu, ödeme aracını ihraç eden ödeme hizmeti sağlayıcısına harcama yapmadan önce ödediği ve ödenene eşdeğer tutarda fonun ödeme hizmetlerinde kullanılmasına imkân veren fizikî ve/veya fizikî varlığı bulunmayan ödeme aracını ifade eder.

Kart Hamili: Kendisine Kliq tarafından kart verilen kullanıcı ifade eder.

Kimlik Bilgisi: Kullanıcı tarafından işbu Sözleşme’nin kurulması sırasında Hizmet Arayüzü üzerinden BPN’ye bildirilen ve sonrasında değiştirilebilen gerçek kişi Kullanıcılar için ad, soyad, doğum tarihi ve yeri, kimlik belgesi türü ve numarası, adresi ve imza örneği, iş ve mesleğine ilişkin bilgiler, varsa telefon numarası, faks numarası, elektronik posta adresi ile Türk vatandaşları için bu bilgilere ilave olarak anne, baba adı ve T.C. kimlik numarası gibi Kullanıcı’nın kimliğinin belirlenmesine yarayan her türlü bilgiyi ifade eder.

Kimlik Tanımlayıcı: BPN tarafından Kullanıcı’nın kimliğinin belirlenmesi ve diğer kullanıcılardan ayırt edilmesi amacıyla Kullanıcı’ya özgülenen sayı, harf veya sembollerden oluşan kombinasyondur.

Kimlik Doğrulama: Bildirilen herhangi bir kimlik bilgisinin gerçekten bildiren kişiye ait olduğuna dair güvence sağlayan mekanizmayı ifade eder.

Kişisel Veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgidir.

Güvenlik Bilgisi: Kimlik doğrulama işleminin yapılması amacıyla BPN tarafından Kullanıcı’ya verilen veya Kullanıcı tarafından belirlenerek BPN ile mutabık kalınan özelleştirilmiş bilgilerdir. Örneğin; Kullanıcı’ya ait şifreler, güven gibi.

Mevzuat: Kanuna istinaden yürürlüğe giren ikincil düzenlemeler de dahil olmak üzere, BPN tarafından sunulan hizmetlere uygulanabilen T.C. kanunları ile ödeme hizmetleri ve elektronik para ihracı ile ilgili yürürlükteki tüm kanun ve yasal düzenlemelerdir.

Mobil Uygulama: Akıllı telefon veya tablet gibi mobil bir cihaza yüklenerek, Kullanıcı’nın gerekli adımları tamamlamasıyla Hizmetlere erişim ve kullanım sağlayan Kliq uygulamasıdır.

Ödeme Aracı: BPN ile Kullanıcı arasında belirlenen ve Kullanıcı tarafından Ödeme Emri’ni vermek için kullanılan kart, cep telefonu, şifre, QR kodu ve benzeri kişiye özel araçtır.

Ödeme Emri: Kullanıcı tarafından ödeme işleminin gerçekleşmesi amacıyla BPN’ye veya başka bir ödeme hizmeti sağlayıcısına verilen talimattır.

Ödeme Hesabı: Kullanıcı adına açılan ve ödeme işleminin yürütülmesinde kullanılan hesaptır.

Ödeme Hizmeti: BPN tarafından sunulan ve yasal Mevzuatta ödeme hizmeti olarak kabul edilen hizmetlerdir.

Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, elektronik posta mesajı, internet, kısa mesaj hizmetleri gibi, Kullanıcı’nın talebi üzerine ve Kullanıcı’nın onayına tabi olarak, fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren her türlü araç veya ortamdır.

3. Sözleşme'nin Konusu ve Kapsamı

Sözleşme, BPN’nin faaliyet izni kapsamında verdiği Hizmetlerden, Kullanıcı’nın faydalanabilmesine ilişkin koşullar ile Tarafların bu minvaldeki hak ve yükümlülüklerini düzenlemek üzere akdedilmiştir.

4. Kullanıcı'nın Hak ve Yükümlülükleri

4.1. Sözleşme, Kullanıcı’nın elektronik ortamda Hizmet Arayüzü üzerinden onay vermesi ve/veya fiziki olarak ıslak imza ile kabul etmesi halinde yürürlüğe girecektir. Kullanıcı, işbu Sözleşme hüküm ve koşulları ile beraber; Mevzuatın ve Kliq internet sitesi www.kliq.com.tr veya Mobil Uygulamada yer alan tüm açıklama ile metinlerin Taraflar için bağlayıcı olduğunu kabul ve taahhüt eder.

4.2. Kullanıcı’nın Hizmetlerden yararlanması, Sözleşmede anılan hüküm ve koşulları kabul etmiş olması ve bu düzenlemelerde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmesi koşuluna bağlıdır.

4.3. Kullanıcı, BPN tarafından sunulan Hizmetler için fiyatlandırma, kullanılan yöntemler ya da süreçlerin, gerek ilgili yasal mevzuat, gerekse BPN’nin kendi politikaları çerçevesinde değiştirilebileceğini, bu kapsamda sunulan Hizmetler’e ilişkin sınırlamalar getirilebileceğini kabul ve taahhüt eder.

4.4. İşbu Sözleşme’nin bir örneği, Sözleşme’nin yapılmasını takiben ve Sözleşme süresince, İnternet Sitesi ve Mobil Uygulama’da Kullanıcının erişimine hazır bulundurulur. Kullanıcı, Sözleşme’nin Kullanıcı’ya verilmesi veya Hizmet Arayüzünde yayımlanmasının sözleşme öncesi bilgilendirme yerine geçtiğini kabul ve taahhüt eder.

4.5. Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişiler , Mobil Uygulama ya da İnternet Sitesi aracılığıyla ya da fiziki olarak kayıt yapmak, asgari şartları Mevzuat çerçevesinde belirlenmiş olan ve Kliq tarafından öngörülen kimlik tespiti ve kimlik doğrulama adımlarını eksiksiz, güncel ve doğru şekilde tamamlayarak hesap açmak zorundadırlar. Bu koşul sağlandığında ve Kullanıcı’nın gerekli tüm yasal metinleri (işbu Sözleşme dahil) okuyup onaylanması ve BPN’nin iletilen bilgi ve belgelerin doğruluğunu teyit etmesi kaydıyla Ödeme Hesabı oluşturulur; Kullanıcı’ya hizmet verilmeye başlanır. Böylelikle, Kullanıcı, Hizmetlerden faydalanabilir.

4.6. Kullanıcı, Mobil Uygulama ya da İnternet Sitesi aracılığıyla ya da fiziki olarak BPN temsilciliklerine başvuru yaparak Hizmetleri kullanabilir. BPN temsilcilerinin güncel listesi ve iletişim bilgileri İnternet Sitesi’nde yer almaktadır. Kullanıcı’nın tercih ettiği yönteme göre anılan platformlarda ya da BPN temsilciliklerinde ya da Kullanıcı’ya bildirilecek diğer yöntemler ile Kullanıcı’nın kimlik tespiti ve doğrulaması yapılır ve yasal gerekliliklere uygun şekilde Kullanıcı’nın işlemleri gerçekleştirilir.

4.7. Kliq’in Kullanıcı’ya Hizmetleri sunabilmesi için Kimlik Bilgisi ve İletişim Bilgisi de dahil olmak üzere Kullanıcı’dan talep edilen her türlü bilginin bizzat Kullanıcı tarafından doldurulmuş olması, kendisine ait olması, doğru ve güncel olması zorunludur. Mevzuat gereği ergin olmayanların ve kısıtlıların Sözleşmeyi akdetmesi için vasi/yasal temsilcinin onayının alınmasına ilişkin gerekli kurallar saklı kalmak kaydıyla, Sözleşme vekalet veya yasal temsilci yoluyla akdedilemez. Ergin olmayan ve kısıtlı kullanıcıların Hizmetlerden faydalanabilmesi için, duruma göre, yasal temsilcilerinin veya vasilerinin BPN’nin belirlediği yöntemler kullanılarak onay vermesi şarttır. Ergin olmayan ve kısıtlı kullanıcıların elektronik para hesapları, duruma göre, yasal temsilcileri veya vasileri tarafından takip edilebilir.

4.8. Kullanıcı BPN tarafından sunulan hiçbir Hizmetten faydalanırken kendi adına ve fakat başkası hesabına hareket etmediğini ve Sözleşme’nin yürürlükte kaldığı süre boyunca da başkası hesabına edemeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Kullanıcı, her türlü Güvenlik Bilgisine yetkisiz 3. kişilerin erişimini engelleyeceğini, bunların güvenliğini ve gizliliğini sağlamaktan bizzat sorumlu olduğunu kabul ve taahhüt eder. Kullanıcı; kayıt, giriş ve kimlik doğrulama başta olmak üzere Hizmetlerde kullandığı ve/veya ona özgülenen (kullanıcı adı, şifre, kod, vb. dâhil olmak üzere) kişisel Güvenlik Bilgilerini yetkisiz 3. kişilerle hiçbir koşulda paylaşmayacağını, aktarmayacağını, ifşa etmeyeceğini, kullandırmayacağını, erişilebilir hale getirmeyeceğini ya da amacının dışında kullanmayacağını; yasal bir vekil tayin etmedikçe bu bilgileri, Ödeme Aracını ve Hizmetleri yalnızca kendisinin kullanacağını, 3. kişilerin Hizmet Arayüzünü kullanarak kendi adına işlem yapmasına izin vermeyeceğini, Hizmetleri yasa dışı faaliyetler için kullanmayacağını, Hizmetler kapsamında hileli veya yetkisiz işlem yapmayacağını; aksi takdirde her türlü sorumluluğun yalnızca ve bizzat kendisine ait olacağını kabul ve taahhüt eder. Bu madde, Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmelik’in 17’nci maddesi uyarınca Kullanıcı’dan alınacak yazılı beyanın yerine geçer.

4.9. Madde 4.8 hükümlerine halel gelmeksizin, Kullanıcı, kendi adına ve fakat başkası hesabına işlem yapmak istemesi halinde, işlemleri yapmadan önce bu durumu ve kimin hesabına hareket etmek istediğini BPN’ye yazılı olarak bildirecektir. Madde 4.8 uyarınca BPN’nin işlemi reddetme hakkı saklıdır. Kullanıcı, işbu Madde’yi ihlal etmesi halinde, 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanunun 15’inci maddesi uyarınca altı aydan bir yıla kadar hapis cezası ve beşbin güne kadar adli para cezası uygulanabileceğini bildiğini beyan eder.

4.10. İş bu sözleşmenin 4.8., 4.12. ve 4.13. no’lu maddeleri çerçevesinde BPN’nin yürüteceği faaliyetler kapsamında elde edeceği bulgular veya meydana gelen makul şüphe sonucunda; BPN’nin takdirinde olmak üzere Kullanıcı, BPN’nin (i) Hizmetlerin tümünü veya bazılarını askıya alabileceğini, (ii) Kullanıcı’nın Elektronik Paranın geri ödenmesi talebini erteleyebileceğini veya reddedebileceğini, (iii) Kullanıcı’ya sunulan Hizmetleri dondurabileceğini, durdurabileceğini veya kapatabileceğini, (iv) Sözleşmeyi herhangi bir ihbar süresine bağlı olmaksızın derhal feshedebileceğini kabul ve taahhüt eder.

4.11. BPN madde 4.9. dahilindeki işlemler hakkında, mevzuatın öngördüğü usul ve esaslara uygun olarak ve mevzuatın izin verdiği ölçüde, Kullanıcı’yı mümkün olması halinde işlemin uygulanmasından önce; mümkün olmaması halinde işlemin gerçekleşmesinden sonra bilgilendirecektir.

4.12. BPN, kayıt sırasında veya sonrasında Kullanıcı’dan ek bilgi veya belge talep etme, kayıt, giriş ya da başvuru ara yüzlerinde değişiklik yapma ve/veya farklı yöntemler belirleme yönündeki yasal haklarını saklı tutar.

4.13. Kullanıcı, Hizmetlerden faydalanmadan önce veya Hizmetlerden faydalanırken sunduğu İletişim Bilgisi ve Kimlik Bilgisi dahil olmak üzere, sair bilgilerinin gerçeğe aykırı olmasından veya bu bilgilerin yetkisiz kişilerce kullanılmış olduğundan şüphe duyulması halinde BPN tarafından teyit edilmesinin istenebileceğini, işbu bilgilerin doğruluğunun teyidi için BPN tarafından istenen her türlü bilgi ve belgeyi sunmakla yükümlü olduğunu kabul ve taahhüt eder.

4.14. Hizmetlerin Kullanıcı’ya en iyi şekilde sunulması ve yasal gerekliliklerin yerine getirilmesi için Kullanıcı bilgilerinin güncel ve doğru şekilde saklanması gerekir. Bu nedenle Kullanıcı, Kimlik Bilgisi, İletişim Bilgisi ve kimlik tespitinde kullanılan diğer bilgilerinde herhangi bir değişiklik olması halinde bu değişikliği en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde BPN’ye yazılı olarak bildirmelidir; BPN bu durumda kimlik doğrulaması için ek bilgi veya belge talep edebilir. Değişiklik bildiriminin hiç veya gereği gibi yapılmamış olması halinde, bu durumdan kaynaklanan her türlü sorumluluk yalnızca Kullanıcı’ya ait olacaktır.

4.15. Kullanıcı, BPN Hizmetlerini kullanmak suretiyle yalnızca mevzuata, ahlak ve etik kurallara uygun işlemler yapacağını kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde bu tür işlemlerden doğan her türlü sorumluluk yalnızca Kullanıcı’ya ait olacaktır; BPN, zararlarının tümünün tazminini Kullanıcı’dan talep etme hakkına sahiptir. BPN, yapılan işlemlerin ya da bu işlemlerin amacının hukuka veya ahlaka uygunluğunu inceleme yükümlülüğü altında değildir, bu minvalde BPN’ye hiçbir sorumluluk atfedilemez.

4.16. İşbu Çerçeve Sözleşme kapsamında gerçekleştirilen tekil ödeme işlemlerinde, BPN’nin Gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısı olması halinde, Gönderenin ödeme hesabı borçlandırıldıktan hemen sonra, ödeme hesabı kullanılmaması durumunda ise ödeme emri alındıktan hemen sonra BPN,

Gönderene gecikmeksizin sağlar. Gönderen, işbu Madde kapsamındaki bilgilendirmelerin, bilgilerin değiştirilmeden saklanmasına ve kullanılmasına imkan verecek şekilde, herhangi bir ücrete tabi olmaksızın, belirlenecek yöntemler ile ve ayda en az bir defa olacak şekilde kararlaştırılacak düzenli aralıklarla yapılmasını talep etme hakkına sahiptir.

4.17. İşbu Çerçeve Sözleşme kapsamında gerçekleştirilen tekil ödeme işlemelerinde, BPN’nin Alıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısı olması halinde, ödeme işleminin gerçekleştirilmesi sonrasında, BPN,

Alıcıya gecikmeksizin sağlar. Alıcı, işbu Madde kapsamındaki bilgilendirmelerin, bilgilerin değiştirilmeden saklanmasına ve kullanılmasına imkan verecek şekilde, herhangi bir ücrete tabi olmaksızın, belirlenecek yöntemler ile ve ayda en az bir defa olacak şekilde kararlaştırılacak düzenli aralıklarla yapılmasını talep etme hakkına sahiptir.

4.18. Hizmet Arayüzü, BPN temsilcilikleri, hizmet ile ürün sunulması süreçleri ve/veya BPN işbirliklerinde yer alan, kullanılan, yayınlanan veya sergilenen ya da BPN hizmetlerine ilişkin; logo, marka, tasarım, URL, kod ve bununla sınırlı olmamak üzere her türlü fikri mülkiyet hakkı BPN’ye aittir ve/veya BPN, bu hakları kullanmakta yetkilidir. Kullanıcı, BPN’nin önceden açık yazılı izni olmaksızın bunları kopyalayamaz, taklit edemez, kullanamaz veya mevzuatın ihlal olarak öngördüğü hiçbir fiilde bulunamaz. Bu Sözleşme, Taraflar arasında fikri mülkiyet hakkı devri veya lisans hakkı verilmesi anlamına gelmez, bu kapsamda yorumlanamaz.

5. Kliq’in Hak ve Yükümlülükleri

5.1. Kliq, mevzuata ve risk yönetimi politikalarına uygun olarak Kullanıcılara farklı kimlik doğrulama yöntemleri ve farklı hesap türleri sunabilir. Hizmetler ve bu hizmetlere ilişkin sınırlamalar ve kısıtlamalar, yürürlükteki mevzuat ve risk yönetimi politikaları çerçevesinde değişiklik gösterebilir. Kliq, tamamen kendi takdirine bağlı olarak herhangi bir zamanda sunulan Hizmetleri değiştirebilir veya durdurabilir.

5.2. BPN Hizmetlerinin kullanılması ile 3. kişilerden (Alıcı) herhangi bir mal ve/veya hizmet alınması söz konusu ise; bu ilişki yalnızca Kullanıcı ve 3. kişi (Alıcı) arasında kurulmakta olup BPN yalnızca ödeme işleminin gerçekleşmesini sağlar. Kullanıcı, BPN Hizmetleri aracılığıyla satın aldığı mal ve hizmetlere dair BPN’nin hiçbir koşul ve surette sorumluluğunun bulunmadığını kabul ve beyan eder. Kullanıcı, satıcı 3. kişi (Alıcı) ile arasında kurulan ilişkiden kaynaklanan malın teslimi, hizmetin ifası, ilgili fatura, irsaliye, garanti belgesi, vb. temini, ayıp, kusur, ihmal, vb. her türlü uyuşmazlık konusu talebini ve yasal haklarını ilgili 3. kişi (Alıcı)’ye ileteceğini; bu madde kapsamında 3. kişilerin sorumlu olduğu belirtilen işlemler nedeniyle çıkabilecek hiçbir ihtilafa BPN’nin taraf olmadığını, BPN’den hiçbir talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.

6. Hizmetlerin Belirlenmesi

6.1. Kliq, Hizmetleri yasaların gerektirdiği şekilde ve T.C. Merkez Bankası tarafından verilen lisanslar kapsamında sunmaktadır. Kullanıcı, Hizmetlerden, bu Hizmet'in koşullarına uymak ve Hizmet için bir ücret kararlaştırılmışsa ücretini ödemek kaydıyla yararlanabilir.

6.2. Kliq, Sözleşme'nin yürürlüğe girdiği tarihte verilen Hizmetleri, Sözleşme devam ettiği sürece değiştirmeden sürdürmeyi taahhüt etmez. Kliq, Mevzuatın gerektirdiği hallerde önceden haber vermek kaydıyla sunulan Hizmetlerin içeriğini, kullanım koşullarını ve ücretlerini tek taraflı olarak değiştirebilir; Hizmetleri geçici olarak veya tamamen durdurabilir.

7. Hizmetlerin Kullanılması İçin Kullanılacak Bilgiler

7.1. Kayıt sırasında Kullanıcı’dan yasal mevzuatın gerektirdiği bilgiler talep edilir. Kullanıcı’nın, bu Sözleşme ilişkisinin kurulması için kayıt aşamasında, kullanıcı hesaplarına erişmek ve/veya BPN nezdinde işlem yapmak istediğinde; öncelikle bir şifre belirlemesi, kimlik tespit ve doğrulama aşamalarını tam ve gereği gibi tamamlaması gerekir. Kullanıcı’nın bu adımları bizzat kendisinin gerçekleştirmesi şarttır.

7.2. BPN, Hizmetlerini sunarken yasal mevzuata ve risk değerlendirmesine uygun olarak kimlik doğrulaması yapar. Bu doğrultuda, Kullanıcı tarafından bildirilen bir kimliğin gerçekten bildiren kişiye ait olduğuna dair güvence sağlayan mekanizmayı işletir. Fiziki veya elektronik yöntemler aracılığıyla ilgilinin adı, soyadı, doğum yeri ve tarihi, uyruğu, kimlik belgesinin türü ve numarası, adresi ve imza örneği, iş ve mesleğine ilişkin bilgiler, varsa telefon numarası, faks numarası, elektronik posta adresi ile Türk vatandaşları için bu bilgilere ilave olarak anne, baba adı ve T.C. kimlik numarası bilgileri ve sair verileri, kimlik doğrulamasında kullanır. Elektronik kanallar üzerinden sunulan ödeme hizmeti ve elektronik para işlemlerinin hiçbir aşamasında resmi kimlik belgesi yerine geçen belgeler üzerinde yer alan bilgiler ile anne kızlık soyadı, kimlik doğrulama amacıyla kullanılamaz.

7.3. Belirli durumlarda, kimlik doğrulamasında kullanılan ve bir bileşenin ele geçirilmesinin diğer bileşenin güvenliğini tehlikeye atmayacağı, en az iki bileşenden oluşan, bu iki bileşenin de Kullanıcı’nın bildiği, sahip olduğu veya biyometrik bir karakteristiği olan bileşen sınıflarından farklı ikisine ait olacak şekilde seçildiği güçlü kimlik doğrulama yöntemleri de uygulanır. Bu doğrultuda Kullanıcı’ya parola, değişken parola, tek kullanımlık parola cihazı, şifreleme gizli anahtarı, akıllı kart ve işlem doğrulama kodu gibi bilgiler sunulur. Kimlik doğrulamada bir bileşenin T.C. kimlik kartının kart PIN'i veya biyometrik veri ile birlikte kullanılması veya güvenli elektronik imzanın kullanılması hallerinde güçlü doğrulama gerekleri yerine getirilmiş sayılır. Mobil uygulama için tanımlanan uygulama PIN’inin veya kimlik doğrulama unsuru olarak belirlenmiş olan Kullanıcı’ya ait bir biyometrik verinin Kullanıcı’ya özgü bir şifreleme anahtarına erişmek üzere kullanılması ve bu şifreleme anahtarı yoluyla Kullanıcı’ya özgü bir bilginin BPN nezdinde çevrim içi olarak doğrulanması halinde de güçlü doğrulama yapılmış kabul edilir.

7.4. Ayrıca BPN, güçlü kimlik doğrulama sürecinde SMS OTP (SMS ile iletilen tek kullanımlık parola) ya da SMS ile işlem doğrulama kodu kullanabilir ve/veya Kullanıcı’ya bir güvenlik sorusu seçtirerek Kullanıcı’nın cevabı ile bir doğrulama yöntemi oluşturabilir ya da Kullanıcı’ya bir görsel seçtirerek bu görseli bileşen olarak belirleyebilir.

7.5. Kullanıcı finansal olsun ya da olmasın herhangi bir işlem gerçekleştireceğinde BPN, işlem doğrulama kodu üretir ve işlem bilgisi ile beraber sunarak Kullanıcı’nın onayını alır. Bu kod, kimlik doğrulamada kullanılan koddan farklıdır; bu nedenle Kullanıcı, kendisine sunulan adımları izlemelidir.

7.6. Kimlik doğrulamada Kullanıcı’nın bildiği bileşen olarak bir güvenlik sorusunun kullanılması durumunda, güvenlik sorusunun resmi kimlik belgesi yerine geçen belgeler üzerinde yer alan bilgilerden birine ilişkin olmaması ve cevabının Kullanıcı’nın kendisi tarafından belirleniyor olması gerekir.

7.7. Başarısız teşebbüslerin 3 (üç) sayıyı aşması halinde ilgili Kullanıcı erişimi bloke edilecek olup bu durumda, Kullanıcı adının sistemde olmadığı veya parolanın hatalı girildiği gibi bilgiler verilmez. Belli bir süre işlem yapılmayan veya güvenli bir şekilde çıkış yapılmadığından arka planda çalışır şekilde kalan oturum, belirli bir süre sonra sonlandırılır. Birden fazla Kullanıcı’nın aynı ödeme hesabını kullanmaları ya da aynı anda farklı oturumlar açabilmeleri konusunda yetkilendirildiği durumlar hariç olmak üzere, aynı Kullanıcı için aynı anda birden fazla oturum açılmaya çalışılması durumunda buna izin verilmez ve Kullanıcı uyarılır.

7.8. Kliq, işlem güvenliği, mevzuata uygunluk ve Kullanıcı deneyimi geliştirmek için e-para ve ödeme hizmetlerinin ifası için Kullanıcı’dan ek bilgi ve belgeler talep edebilir, Hizmet Arayüzüne erişim için yeni kurallar getirebilir.

8. Ücretler

8.1. Sözleşme kapsamındaki Hizmetlere dair ücretlendirmeler adil, şeffaf ve ilgili mevzuata uygun olarak yapılır. BPN, bu ücretleri dilediği zaman ilgili mevzuata uygun şekilde tek taraflı olarak değiştirebilir (azaltabilir/artırabilir). Bu değişiklikler Hizmet Arayüzünde yayınlanır.

8.2. Hizmetlerle ilgili ücret listesi, Sözleşmenin ayrılmaz ve bütünleyici bir parçası olan Ek-1 Hizmet Listesi ve Ücretler’de yer almaktadır.

8.3. BPN, Kullanıcı’dan; ödeme emrinin geri alınması için katlandığı maliyetlerle sınırlı bir ücret talep edebilir. Ayrıca Kullanıcı tarafından belirtilen kimlik tanımlayıcının hatalı olması halinde, BPN gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısı ise; hatalı ödeme işlemine konu olan fonları geri almak için gereken işlemleri yapar ve fonun geri alınması için, Kullanıcı’dan katlandığı maliyetlerle orantılı makul bir ücret talep edebilir.

8.4. Kullanıcı’ya kendi tercihine göre basılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile; tüm hizmet kalemlerine ilişkin toplam maliyet ve kullanım miktarını görebileceği, tahakkuk ettirilen aylık ve yıllık ücretler, indirimler, kesintiler, işlem ücretleri, hesap işletim ücretleri, komisyonlar, sadakat puanları gibi kırılımları ayrı ayrı içeren bir ekstre ücretsiz olarak sunulur.

8.5. Bir ödeme aracının kullanımı için BPN veya üçüncü bir kişi tarafından ücret, masraf, komisyon veya diğer isimler altında herhangi bir talep söz konusu ise, bu durum ödeme işleminden önce Kullanıcı’ya bildirilir. Hizmetlere dair ücretler Kullanıcı’nın ödeme hesabından tahsil edilir. Kullanıcı ödeme hesabında yeterli bakiye bulunmuyor ise, Kliq işlemi reddedebilir.

9. Ödemenin Gerçekleştirileceği Para Birimi

9.1. BPN, yasal mevzuata uygun olarak;

9.2. Döviz kuru, yatırılan para, masraflar ve karşı tarafın hesabına geçecek olan net tutar ve bu tutarın para birimi ile ilgili güncel ve anlık bilgi Kullanıcı’ya işlem ekranında sunulacaktır. Referans döviz kurundaki değişiklikler, Kullanıcı’ya bildirimde bulunulmaksızın, derhal uygulanacak ve geçerli olacaktır. Bu değişiklikler ödeme hizmetinin sunulduğu ekranlarda Kullanıcı’ya anlık şekilde ve işleme ilişkin dekontta gösterilecektir. Kullanıcı işlemi onayladığı anda kendisine sunulan bu bilgilerin tümünü kabul etmiş sayılır.

9.3. İşbu madde 9’da belirtilen hususlar ile Mevzuata uygun olarak, ilgili Hizmet kapsamında Kliq tarafından belirlenen para birimi kullanılarak işlem gerçekleştirilir. Referans döviz kuru, T.C. Merkez Bankası tarafından ilan edilen ilgili döviz kurunun belirli bir oranda artırılması yöntemiyle hesaplanır.

10. Hatalı, Şüpheli veya Yetkisiz İşlemler

10.1. Hatalı, şüpheli ve yetkisiz işlemler; kısmen veya tamamen Kullanıcı’nın bilgisi ya da iradesi dışında veya yetkisiz 3. kişiler tarafından transfer emrinin gönderilmesi ya da mal veya hizmet alınması ve benzeri durumlar olarak tanımlanır. Kullanıcı, bu şekilde gerçekleşmiş herhangi bir işlemi öğrenmesi halinde durumu derhal BPN’ye bildirir. Ayrıca Kullanıcı, yetkilendirmediği veya hatalı gerçekleştirilmiş ödeme işlemini öğrendiği andan itibaren BPN’ye bildirmek suretiyle işlemin düzeltilmesini isteyebilir. Ancak bu düzeltme talebi bildirim yapılsın veya yapılmasın her hâlükârda ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden itibaren 13 (on üç) ay içerisinde yapılır.

10.2. Kullanıcı bu maddede yazılı bildirimleri yaparken ya da talep sunarken Kliq tarafından belirlenmiş yöntemleri kullanır; bildirimler yazılı olarak veya uzaktan iletişim aracı ile yapılır. Aksi takdirde bildirim yapılmış sayılmaz. Bildirimin hiç ya da gereği gibi yapılmaması halinde her türlü zarardan doğan sorumluluk yalnızca Kullanıcı’ya aittir. Bildirimlere ilişkin kayıtlar BPN tarafından ya da yetkilendirdiği 3. Kişilerce mevzuata uygun şekilde saklanır.

10.3. Hatalı, şüpheli veya yetkisiz işlemler ya da bilgi güvenliği ihlali oluşturan veya bu ve benzeri riskleri teşkil eden hallerde BPN, Kullanıcı’ya sunduğu hizmetleri askıya alabilir/durdurabilir, ödeme aracını kullanıma kapatabilir. Mevzuatta yer alan bilgi verilmesini engelleyici hükümler ile güvenliği tehdit edici objektif nedenlerin bulunması hali haricinde BPN, Kullanıcı’yı/Göndereni kullanıma kapatma gerekçesi konusunda bilgilendirir. BPN, anılan gerekçe ortadan kalktığında Kullanıcı’nın onayını almak kaydıyla hizmetlerini yeniden kullanıma sunar.

10.4. Kullanıcı, ödeme aracını teslim aldığı veya ödeme aracı üzerinde kullanım ve tasarruf imkanına sahip olduğu andan itibaren, gerekli güvenlik tedbirlerini almakla yükümlüdür.

10.5. Kullanıcı’nın düzeltme talebi, BPN tarafından (gerekli hallerde makul bir süre araştırma yapmak suretiyle) mümkün en kısa süre içerisinde yerine getirilir. Ödeme işleminin yetkisiz veya hatalı olduğu ispat edilir ise BPN; bu ödeme işlemine ilişkin tutarı, Alıcı veya Alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısına aktarmaz, derhal Kullanıcı’ya iade eder veya borçlandırılan ödeme hesabını eski durumuna getirir. Kullanıcı, Sözleşmeye uygun şekilde yaptığı bildirimin ardından gerçekleşen ve kendisinin yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden sorumlu olmaz.

10.6. Kullanıcı ödeme aracını hileli kullanır veya ödeme aracıyla ilgili hak ve yükümlülüklerini kasten veya ağır ihmalle yerine getirmez ise bu yetkilendirilmemiş ödeme işleminden doğan zararın tümünden kendisi sorumludur.

10.7. Ayrıca, BPN’nin ve/veya Alıcı’nın ya da Alıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısının; ödeme emrinin yetkisiz olduğuna dair haklı bir değerlendirmesi olur ise bu işlemi inceler ve hileli ya da yetkisiz olduğuna dair şüphe oluşur ise ödemeyi kabul etmeyebilir; Kullanıcı bu durumda herhangi bir talep hakkı bulunmadığını kabul ve beyan eder.

10.8. BPN’nin hatalı ve yetkisiz işlemlerden kaynaklanan zararlarının tazminini talep etme, işlem tutarından mahsup etme ve diğer tüm yasal hakları saklıdır.

10.9. Ödeme İşleminin Gerçekleştirilmemesi veya Hatalı Gerçekleştirilmesi

11. Kayıp, Çalıntı, Dolandırıcılık

11.1. Bu madde bir üstte yer alan “10. HATALI, ŞÜPHELİ VEYA YETKİSİZ İŞLEMLER” maddesiyle beraber değerlendirilecek olup kayıp, çalıntı ya da dolandırıcılık halinde Kullanıcı, bu durumdan haberdar olduğunda veya bu şekilde gerçekleşmiş herhangi bir işlemi öğrenmesi halinde durumu derhal BPN’ye bildirir.

11.2. Kullanıcı bu maddede yazılı bildirimleri yaparken ya da talep sunarken Kliq tarafından belirlenmiş yöntemlerini kullanır; bildirimler yazılı olarak veya uzaktan iletişim aracı ile yapılır. Aksi takdirde bildirim yapılmış sayılmaz. Bildirimin hiç ya da gereği gibi yapılmaması halinde her türlü zarardan doğan sorumluluk yalnızca Kullanıcı’ya aittir. Bildirimlere ilişkin kayıtlar BPN tarafından ya da yetkilendirdiği 3. Kişilerce mevzuata uygun şekilde saklanır.

11.3. Kayıp veya çalıntı bir ödeme aracının kullanılması ya da Kullanıcı güvenlik bilgilerinin gereği gibi muhafaza edilmemesi nedeniyle ödeme aracının başkaları tarafından kullanılması durumunda, gönderen Kullanıcı, bu Sözleşme ve Mevzuat uyarınca yaptığı bildirimden önceki 24 (yirmi dört) saat içinde gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden doğan zararın 250-TL (iki yüz elli Türk Lirası)’ye kadar olan bölümünden sorumludur (Bu tutar, Ödeme Hizmetleri Ve Elektronik Para İhracı İle Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik m.54 doğrultusunda düzenlenmiş olup yetkili merciler tarafından değiştirilebilir). Gönderen Kullanıcı, bu Sözleşme ve ilgili mevzuata uygun şekilde yaptığı bildirimden sonra gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden sorumlu tutulamaz. Şüpheye mahal vermemek adına, Kullanıcı'nın, kasten veya ağır ihmalle ödeme aracını hileli kullanması, güvenlik bilgilerinin korunmasına yönelik gerekli önlemleri almaması ve/veya Madde 10'daki bildirim yükümlülüklerini yerine getirmemesi durumunda, yetkilendirilmemiş ödeme işleminden doğan zararın tamamından sorumludur.

12. Kullanıcı Cihazında Bulunması Gereken Asgari Teknik Özellikler ve Yükümlülükler

12.1. Kullanıcı’nın Hizmetlerden faydalanabilmesi için Hizmet Arayüzüne erişebilmesine ve Hizmet Arayüzünü kullanabilmesini mümkün kılan cihazları haiz olması zorunludur.

12.2. Kullanıcı’nın Mobil Uygulamasını kullanabilmesi için internete bağlanabilen bir akıllı telefon kullanması gerekmektedir. Kullanıcı cihazlarının uygulama mağazası üzerinden Mobil Uygulamayı indirmesi ve kurması gereklidir.

12.3. Kötü ve zarar verme amaçlı programların, kodların veya materyallerin önlenmesi, veri giriş - çıkışlarının doğruluğu veya herhangi bir kayıp verinin geri kazanılması için gereken tüm yazılım ve donanım ihtiyaçlarını karşılamak, bakım ve güncellemelerini yapmak, virüs ve zararlı yazılımlara karşı gerekli tüm önlemleri almak, lisanssız ya da yetkisiz program kullanmamak ve benzeri her türlü teknik, idari ve fiziki tedbirin alınması tamamen ve yalnızca Kullanıcı’nın sorumluluğundadır. Bu tür bir nedenden kaynaklanan bir hususta hiçbir koşulda BPN’ye sorumluluk atfedilemez.

13. Elektronik Para İhracı ve Geri Ödeme, Ödeme Hizmetlerine İlişkin Hükümler

13.1. Ödeme İşleminin Onaylanması ve Onayın Geri Alınması Gönderen Kullanıcı, ödeme işlemi veya bir dizi ödeme işlemi ile ilgili onayı, sözleşmenin 7 no’lu maddesi çerçevesinde ve prosedüre uygun olarak verir. Ödeme işlemi, gönderen Kullanıcı tarafından ödeme işleminin gerçekleştirilmesine onay verilmesi ile yetkilendirilmiş sayılır. Onay, BPN ile mutabık kalınan yöntem ile yapılmak istenen işlem gerçekleşmeden önce verilir. Bu maddede belirtilen koşullara uygun olarak işlemi onaylanmaz ise, bu işlem yetkilendirilmemiş sayılır ve geçerli olmaz. Kullanıcı ödeme işlemi veya bir dizi ödeme işlemi için verdiği onayı, en geç ödeme işleminin gerçekleştirilmesi için kararlaştırılan günden önceki iş gününün sonuna kadar, BPN ile mutabık kalınan yöntemle geri alabilir. Birden fazla ödeme işlemine ilişkin olarak verilen onay geri alınır ise, ileri tarihli ödemeler yetkilendirilmemiş sayılır. 13.2. Harcama Limiti Kullanıcı ve BPN arasında ödeme aracıyla gerçekleştirilecek Hizmetler için bir harcama limiti kararlaştırılabilir. Kullanıcı, BPN’nin onayı olmaksızın bu harcama limitinin (BPN’nin belirleyeceği tutar) üzerinde harcama yapmayacağını kabul ve taahhüt eder. BPN, dilediği zaman Sözleşme ve Mevzuata uygun olarak bildirim yapmak suretiyle harcama limitini değiştirebilir. 13.3. Ödeme Emrinin Alınması ve Azami Tamamlanma Süresi 13.3.1. Gönderen Kullanıcı’nın ödemesi BPN’ye ulaştığı an, ödeme emrinin alındığı an olarak kabul edilir. İş günü dışında ulaşması durumunda, ödeme emri izleyen ilk iş günü alınmış sayılır. 13.3.2. Kullanıcı, ödeme emrinin BPN’ye ulaştığı andan sonra geri alınamayacağını kabul eder. Ödeme emri herhangi bir iş günü 16:30 sonrasında ulaştığı takdirde, takip eden ilk iş günü ulaşmış sayılır. BPN, iş günü dışında ve/veya 16:30 sonrasında ulaşan ödeme emirlerini aynı günde yerine getirebilir. 13.3.3. BPN, ödeme işleminin tutarını, gönderen Kullanıcı’nın ödeme emrinin alındığı tarihte ve her halükarda en geç izleyen iş günü sonuna kadar Alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısının hesabına gönderir, ancak bu süre mevzuattaki azami süre kadar uzatılabilir. Ödemenin gerçekleştirilmesi için gönderen Kullanıcı’nın ödeme emrini verdiği tarihten sonraki bir tarihin kararlaştırılması halinde, BPN, ödeme işleminin tutarını alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısının hesabına bu tarihte gönderir. 13.3.4. Alıcı Kullanıcı tarafından veya onun aracılığıyla başlatılan ödeme işleminde, BPN, ödeme emrini Kullanıcı ile anlaşmış olduğu süre içinde gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısına iletir. 13.3.5. Kullanıcı, risk temelli yaklaşım çerçevesinde alınabilecek tedbirler çerçevesinde işbu Madde 13.3.2’te belirtilen sürelerin uzayabileceğini kabul eder. 13.4. Ödeme Emrinin Geri Dönülmezliği 13.4.1. Gönderen Kullanıcı’nın ödeme emri, gönderenin BPN tarafından alındıktan sonra, aksi taraflar arasında yazılı şekilde kararlaştırılmadıkça Gönderen tarafından geri alınamaz. 13.4.2. Ödeme işleminin Alıcı tarafından, Alıcı aracılığıyla veya ödeme emri başlatma hizmeti sağlayıcısı tarafından başlatıldığı durumlarda, Gönderen, ödeme emrini ilgili ödeme hizmeti sağlayıcısına ilettikten veya ödeme işleminin gerçekleştirilmesi için ilgili ödeme hizmeti sağlayıcısına daha önce belirlenmiş yönteme uygun olarak onay verdikten sonra ödeme emrini geri alamaz. 13.4.3. Doğrudan borçlandırma yöntemiyle yapılan ödeme işleminde Gönderen, ödeme emrini en geç fonların hesaba borç kaydedilmesi için kararlaştırılan günden önceki iş günü sonuna kadar geri alabilir. 13.5. Ödeme Emrinin Reddi 13.5.1. BPN, Sözleşme’de öngörülen şartların yerine getirilmemesi, Kanun ve ilgili diğer mevzuata aykırılık teşkil etmesi veya haklı ve geçerli bir neden var ise ödeme merini başlatmayı ve yerine getirmeyi reddedebilir. 13.5.2. Bu durumda BPN, mevzuatta yer alan bilgi verilmesini engelleyici hükümler ile güvenliği tehdit edici objektif nedenlerin bulunması hali dışında red gerekçesini ve varsa redde sebep olan hataların ne şekilde düzeltilebileceğini derhal Kullanıcı’ya bildirir. 13.5.3. Sözleşmede öngörülen şartların Kullanıcı tarafından yerine getirilmesi kaydıyla, ödeme işleminin Gönderen veya Alıcı tarafından başlatılıp başlatılmadığına bakılmaksızın, ödeme işleminin gerçekleştirilmesi 5549 sayılı Kanun ve diğer Mevzuata aykırılık oluşturmadığı, Mevzuatta aksine hüküm bulunmadığı veya haklı bir neden olmadığı sürece, BPN ödeme emrini başlatmayı veya yerine getirmeyi reddedemez. BPN, bir ödeme emrini başlatmayı veya yerine getirmeyi reddettiği takdirde, diğer kanunlarda yer alan bilgi verilmesini engelleyici hükümler ile güvenliği tehdit edici objektif nedenlerin bulunması hali dışında ret gerekçesini ve varsa redde sebep olan hataların ne şekilde düzeltilebileceğini Hizmet Arayüzü ve Kullanıcı tarafından BPN’de kayıtlı diğer iletişim kanalları üzerinden en kısa zamanda ve her halükarda en geç ödeme emrinin alınmasını izleyen iş günü sonuna kadar müşteriye bildirir. 13.6. Ödeme Hizmeti ile İlgili Diğer Hükümler 13.6.1. Ödeme hizmeti ile alakalı fonun BPN’ye kredi kartı ile ödendiği durumlarda; bu fon geri çekilmek istendiğinde, ancak aynı kredi kartı hesabına iletilerek çekilebilir. Geri ödemeden önce kredi kartının iptal edilmiş olduğu durumlarda, fonun geri ödenmesi fon yatıranın adına açılmış bir ödeme hesabına da yapılabilir. 13.6.2. BPN, Kullanıcı’dan aldığı fon tutarı karar elektronik parayı gecikmeden ihraç eder. BPN temsilcilerine verilen fonlar da doğrudan BPN’ye verilmiş sayılır ancak temsilciler elektronik para ihraç edemez, bu işlemi BPN gerçekleştirir. Elektronik para temin etmek üzere ödeme yapıldığı anda elektronik para ihraç edilmiş sayılır. 13.6.3. BPN, elektronik para karşılığında aldığı fonun tutarını gösteren dekontu kağıt üzerinde ve/veya elektronik ortamda Kullanıcı’ya verir. 13.6.4. Mevzuat gereği BPN; elektronik para karşılığında alınan fon için veya diğer hizmetleri çerçevesinde ödeme hesaplarına faiz işletemez ve Kullanıcı’ya elektronik paranın tutulduğu süreye ve tutara bağlı herhangi bir menfaat sağlayamaz, kredi veremez. Kullanıcı, bu hususlarda BPN’den talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder. 13.6.5. Kullanıcı, dilediği takdirde elektronik paranın bir kısmının ya da tümünün fona çevrilmesini talep edebilir. Mevzuatta aksi öngörülmedikçe BPN, bu talepte belirtilen elektronik para karşılığı kadar fonun geri ödenmesini sağlar. 13.6.6. BPN, elektronik paranın karşılığı fonların yalnızca kendi nezdindeki hesaplara tanımlı bir banka hesabına ödenmesini; bu banka hesabının tanımlanabilmesi için hesabın onaylanmış olmasını ve kimlik doğrulama süreçlerinin tamamlanmasını şart koşabilir. 13.6.7. Kullanıcılar, kendilerine ait banka hesaplarına ödeme taleplerinde bulunabilir. Bu durumda ilgili banka hesabını yöneten kişilerin kusur, ihmal ve gecikmelerinden BPN sorumlu tutulamaz. 13.6.8. Geri ödeme veya iade yapılması söz konusu olduğu takdirde eğer işlem elektronik para ile gerçekleşmiş ise; geri ödeme veya iade de elektronik para olarak yapılır. 13.6.9. Kullanıcı’nın BPN hesaplarında bulunan elektronik parası için son kullanma tarihi Kullanıcı’nın hesabında yaptığı son işlemi takip eden 1 (bir) yıldır. Son kullanma tarihinden itibaren bir yıldan uzun bir süre geçtikten sonra talep iletilmesi halinde, bu işlemin maliyetiyle orantılı bir ücret talep edilebilecektir. 13.6.10. Kullanıcı, BPN hesabına hukuken kullanmaya hak ve yetkisi olduğu banka/kredi kart(lar)ını tanımlamak şartıyla fon aktarabilir. Kullanıcı, hukuka aykırı şekilde kullanılan ödeme araçları nedeniyle üçüncü kişilerin BPN’ye yöneltebileceği talepler nedeniyle BPN’nin uğrayabileceği tüm zararları tazmin etmekle yükümlüdür. 13.6.11. Banka/kredi kartının tanımlanması için; beyan edilen bilgiler kullanılarak tek seferlik tahsilat yapılarak kart doğrulaması yapılır. 13.6.12. Kullanıcı, doğru şekilde tanımlanan banka/kredi kartından elektronik para ihraç edilmesini isteyebilir, böylelikle BPN ilgili işlemleri yürütür ve Kullanıcı elektronik paraya çevrilen tutarı; ilgili mal ve/veya hizmetlerin alımında kullanabilir. 13.6.13. Kullanıcı’ya her ay sonu raporlama yapılır ve bu raporda; ödeme işlemine özgü referans bilgisi ve Alıcı’ya ilişkin bilgi, Kullanıcı’nın ödeme hesabının borçlandırıldığı para birimi veya ödeme emrinde belirtilen para birimi cinsinden ödeme işlemi tutarı, ödeme işlemi için Kullanıcı tarafından ödenen/ödenecek toplam ücret ve ücretlerin dökümü, varsa ödeme işleminde uygulanan döviz kuru bilgisi ve bu döviz kuru kullanılarak hesaplanan ödeme işleminin tutarı, ödeme emrinin alındığı veya Kullanıcı’nın hesabının borçlandırıldığı tarihe ilişkin bilgi sunulur. 13.6.14. Tekil ödeme işlemi gerçekleştirildiği takdirde; Gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısı, gönderenin ödeme hesabı borçlandırıldıktan hemen sonra, ödeme hesabı kullanılmaması durumunda ise ödeme emri alındıktan hemen sonra; alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısı ise ödeme işleminin gerçekleştirilmesi sonrasında bilgilendirme yapar. Bu doğrultuda BPN, Kullanıcı’nın bulunduğu işlem tarafına göre bilgilendirmeleri gerçekleştirir. Bu bilgiler değiştirilmeden saklanır. 13.6.15. BPN Hizmetlerinin kullanılması ile 3. Kişilerden (Alıcı) herhangi bir mal ve/veya hizmet alınması söz konusu ise; bu ilişki yalnızca Kullanıcı ve 3. Kişi (Alıcı) arasında kurulmakta olup BPN yalnızca ödeme işleminin gerçekleşmesini sağlar. Kullanıcı, BPN ürün ve hizmetleri aracılığıyla satın aldığı mal ve hizmetlere dair BPN’nin hiçbir koşul ve surette sorumluluğunun bulunmadığını kabul ve beyan eder. Kullanıcı, satıcı 3. Kişi (Alıcı) ile arasında kurulan ilişkiden kaynaklanan malın teslimi, hizmetin ifası, ilgili fatura, irsaliye, garanti belgesi, vb. temini, ayıp, kusur, ihmal, vb. her türlü uyuşmazlık konusu talebini ve yasal haklarını ilgili 3. Kişi (Alıcı)’ye ileteceğini; BPN’den hiçbir talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder. 13.6.16. Kullanıcı, elektronik paranın bir kısmının veya tamamının geri ödenmesini talep edebilir. BPN, Kullanıcı’nın talep ettiği tutarda elektronik paranın karşılığı kadar fonun kendisine geri ödenmesi işlemlerini gecikmeden (her halükarda talebi almasının ardından en geç ertesi iş günü sonuna kadar) yapar ancak yasal mevzuatın verdiği yetkiler ve koyduğu yükümlülükler saklıdır. Geri ödeme, Kullanıcı’nın tercihine göre elektronik paranın banknot, madeni para, kaydi para veya başka bir kuruluş (ödeme kuruluşu veya elektronik para kuruluşu) tarafından ihraç edilmiş elektronik paraya çevrilmesi suretiyle gerçekleştirilir.

14. Sözleşme’nin Süresi ve Sona Ermesi

14.1. Yürürlük anından itibaren Sözleşme; tüm ekleriyle ve gelecekte yasal mevzuata uygun şekilde değişiklik yapılması gerektiği takdirde bu değişikliklerle beraber bir bütün olarak kabul edilir ve Taraflar için bağlayıcıdır. Taraflar, Sözleşme’de ve/veya mevzuatta belirtildiği şekilde feshetmedikçe Sözleşme yürürlükte kalmaya devam eder. 14.2. Kullanıcı veya BPN, dilediği zaman 1 (bir) ay öncesinde yazılı bildirimde bulunarak herhangi bir neden göstermeden ve tazminat ödemeden Sözleşme’yi sona erdirebilir. Bu şekilde bir fesih halinde eğer (gerçekleşmemiş) ödeme hizmeti ücreti peşin olarak ödenmişse fazla ödenen tutar fesih durumunda Kullanıcı’ya iade edilir. 14.3. Taraflar, feshin geçerli olacağı tarihten önce doğmuş borçları ile yükümlülüklerini yerine getirir ancak bu hususta Taraflar’ın yasal hakları saklıdır ve bu maddenin istisnasıdır. Kullanıcı Sözleşme feshedilse dahi fesih anına kadar BPN tarafından yerine getirilmiş olan hizmet bedellerini ödemekle yükümlüdür. 14.4. Yasal mevzuat gereği BPN’nin Sözleşme’yi feshetmesi gerektiği/feshedebileceği durumlarda bu maddede anılan süre veya bildirim şartı uygulanmayabilir. Bununla beraber, Sözleşme’nin diğer maddelerinde düzenlenen fesih halleri de saklıdır. 14.5. BPN’nin sunduğu hizmetlerle ilgili resmi izin, ruhsat, onay, sertifika ve benzeri haklarının herhangi bir nedenle sona ermesi halinde BPN, Kullanıcı’ya yapacağı yazılı bir bildirim ile Sözleşme’yi tazminatsız cezasız feshedebilir. 14.6. Sözleşme’nin herhangi bir nedenle feshedilmesi ya da sona ermesi halinde dahi Taraflar’ın gizlilik, bilgi güvenliği, kişisel verilerin korunması ve fikri mülkiyet haklarına uygun davranması yönündeki yükümlülükleri süresiz olarak geçerli olmaya devam eder. 14.7. SÖZLEŞMENİN İHLALİ 14.7.1. Taraflardan birinin Sözleşmeyi ihlal etmesi halinde; diğer Taraf, ihlali gerçekleştiren Tarafa yazılı şekilde ihbarda bulunarak bu aykırılığı gidermesi için en az 7 (yedi) iş günü süre verecektir. Bu sürenin sonunda ihlal düzeltilmediği takdirde; ihtar eden Taraf, ileteceği yazılı bir ihbarla Sözleşmeyi derhal tazminat ödemeksizin feshedebilir. 14.7.2. Eğer Kullanıcı’dan kaynaklı bir ihlal gerçekleşti ise; BPN, kendi takdiriyle geçici olarak Sözleşmeyi askıya alabilir ve/veya hizmetleri durdurabilir. İhlalin giderilmesi halinde, ilgili mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, durdurulan hizmetler yeniden Kullanıcı’ya sunulur. 14.7.3. Kullanıcı’nın, Hizmetleri Mevzuata aykırı amaçlarla kullandığı ve/veya BPN’ye sunduğu beyanlarının gerçeğe aykırı olduğu ya da beyan/taahhütlerine aykırı davrandığı tespit edildiği takdirde; BPN, Sözleşmeyi herhangi bir ihbarda bulunmasına gerek olmaksızın derhal tazminatsız cezasız feshetme hakkına sahiptir. 14.7.4. Hileli veya yetkisiz kullanım şüphesi olduğu hallerde de BPN, kendi takdiriyle Sözleşmeyi askıya alabilir ve/veya Hizmetleri durdurabilir. İhlalin giderilmesi halinde, ilgili mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, durdurulan hizmetler yeniden Kullanıcı’ya sunulur.

15. Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması

15.1. BPN ve Kullanıcı, işbu Sözleşme’nin ifası sırasında herhangi bir şekilde birbirleriyle ilgili edindikleri kişisel verileri, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ilgili yasal mevzuata uygun olarak ve işbu Sözleşme’nin ifası amacıyla sınırlı olmak üzere işleyeceklerini; edindikleri kişisel verileri yetkisiz 3. Kişilerle paylaşmayacaklarını, ifşa etmeyeceklerini ve yetkisiz 3. Kişilerin erişimine açmayacaklarını; aksine bu verilerin gizlilik ve güvenliği sağlamak için gerekli her türlü tedbiri alacaklarını kabul, beyan ve taahhüt eder. 15.2. Kullanıcı, BPN’nin “Kullanıcı Aydınlatma Metni”ni okuyup anladığını kabul, beyan ve taahhüt eder. Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Hakkında Aydınlatma Metni de bu Sözleşme’nin ayrılmaz bir parçası olarak bu Sözleşme ile birlikte yorumlanacaktır. Kullanıcı açık rıza (onay) verdi ise kişisel verileri, Sözleşme’nin ifası amacıyla BPN’nin yurt dışında yerleşik iş ortağı ile paylaşılabilecektir.

16. Şikâyet ve Çözüm Süreci

Kullanıcı, BPN hizmetlerine dair şikâyet ve taleplerini aşağıda belirtilen şekilde BPN’ye iletebilir. Bu başvuruyu gerçekleştirirken Kullanıcı’nın tercih ettiği platformda kendisinden istenen bilgileri eksiksiz olarak sunması ve istenen adımları tamamlaması şarttır. Çağrı Merkezi: 0850 305 36 66 E-posta ile: destek@ kliq.com.tr Web Sitesi: www.kliq.com.tr

17. Bildirimler / Tebligat

17.1. BPN, Sözleşme’de yer alan adresinin, Kullanıcı ise Sözleşme’nin kurulması esnasında Hizmet Arayüzü üzerinden beyan ettiği İletişim Bilgisi’nin tebligata uygun adresleri olduğunu ve bu adreslerde değişiklik olduğu takdirde en geç 15 (on beş) gün içerisinde karşı Taraf’a yazılı olarak bildireceklerini; aksi halde tebligata uygun olduğunu belirttikleri bu adreslerine (usulüne göre bildirim yapılmışsa en son bildirilen adreslerine) yapılan tebligatın Taraflar’ı bağlayıcı ve geçerli olacağını kabul ve taahhüt ederler. Ayrıca Kullanıcı, değişiklik bildirimini hiç veya gereği gibi yapmaması halinde bu durumdan kaynaklanan her türlü sorumluluğun kendisine ait olduğunu kabul eder. 17.2. Sözleşme kapsamında yapılacak her türlü yasal tebligat, ilgili mevzuatın öngördüğü şekilde yazılı veya elektronik yöntemlerle gerçekleştirilecektir. 17.3. Mevzuatta aksi belirtilmedikçe Hizmet Arayüzü üzerinden Kullanıcı’ya hizmet süreçleri ile ilgili olağan bilgilendirmeler yapılabilir ve/veya Kullanıcı’ya sunulan iletişim kanalları, sorular ya da yönlendirmeler ile iletişim kurulabilir. Ayrıca Sözleşme kapsamında Kullanıcı’ya yönelik bildirimler, Kullanıcı’nın BPN’ye bildirdiği telefon numarasına SMS ile ya da bildirdiği e-posta adresine e-posta ile ya da BPN Çağrı Merkezi aracılığıyla Kullanıcı’yı arayarak da Sözleşme konusu bildirimler gerçekleştirilebilir. Bu tür iletişim ve bilgilendirme yöntemleri de geçerli olarak kabul edilir.

18. Diğer Hükümler

18.1. Uyuşmazlıkların Çözümü: Bu Sözleşme ve Sözleşme’den kaynaklanan konular, Türk Hukuku’na tabi olup Türkçe anlaşmalar, açıklamalar, uyarı, bilgilendirme ve bunlarla sınırlı olmaksızın yayınlanan ya da iletilen Türkçe metinler esas alınacak ve geçerli kabul edilecektir. Taraflar arasında bu Sözleşme’den doğan uyuşmazlıkların çözümünde yetkili merci İstanbul Çağlayan Mahkeme ve İcra Daireleri’dir. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a uygun şekilde tüketiciler, bu kanun kapsamına giren uyuşmazlıklarda yetkili tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerine başvurma hakkında sahiptir. Kullanıcı’nın Sözleşme konusu hizmetleri mesleki ve ticari amaçlarla kullanması halinde, Kullanıcı Sözleşme’yi akdetmiş olsa dahi işbu Sözleşme’nin tüketicilere ilişkin hükümleri Kullanıcı’ya uygulanmayacaktır. 18.2. Mücbir sebep: Sözleşme’nin imzalandığı tarihte var olmayan, öngörülemeyen ve Taraflar’ın kontrolü dışında meydana gelen ve Taraflar’ın bu Sözleşme konusu edimlerinin yerine getirilmesini kısmen veya tamamen, geçici ya da kalıcı olarak imkansızlaştıracak şekilde meydana gelen; doğal afet, savaş, yangın, grev, lokavt, resmi kararlar ve BPN’nin herhangi bir nedenle lisans, izin ya da Sözleşme konusu hizmetlerin sunulmasına ilişkin haklarının durdurulması ya da iptal edilmesi halleri mücbir sebep olarak kabul edilir. Anılan mücbir sebep nedeniyle edimleri imkansızlaşan Taraf, bu hususta diğer Taraf’ı makul en kısa süre içerisinde yazılı olarak bilgilendirecektir. İlgili Taraf, imkansızlaşan edimlerinin ifa edilememesi nedeniyle sorumlu olmaz ancak mücbir sebebin ortadan kalkması halinde bu edimlerini yerine getirmekle yükümlüdür. Mücbir sebebin 60 (altmış) günden fazla sürmesi halinde, Taraflardan her biri yazılı olarak bildirimde bulunmak şartıyla Sözleşme’yi tazminatsız cezasız tek taraflı olarak feshedebilir. Taraflar’ın tüm diğer yasal hakları saklıdır. 18.3. Devir yasağı: Kullanıcı, BPN’nin önceden yazılı onayı olmaksızın Sözleşme’yi ve/veya Sözleşme’den doğan hak ve yükümlülüklerini kısmen veya tamamen üçüncü kişilere devir ve temlik edemez. BPN dilediği takdirde Sözleşme’yi ve/veya Sözleşme’den doğan hak, yükümlülük, alacak ve sorumluluklarını üçüncü şahıslara devir ve temlik edebileceği gibi; alt yüklenici, çözüm ortağı, vekil veya Sözleşme’de belirtisin ya da belirtilmesin hukuka uygun şekilde yetki verdiği temsilcileri kullanabilir. 18.4. Sözleşme’nin Bölünebilirliği: Sözleşme’nin esaslı unsurları hariç olmak üzere, Sözleşme’deki herhangi bir hükmün geçersiz olması halinde; bu hükmün dışında kalan diğer tüm hükümler geçerli sayılacaktır. 18.5. Cayma Hakkı: Kullanıcı, Sözleşme’nin kurulmasını müteakip 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkını kullanabilir. Kullanıcı’nın cayma hakkını BPN’ye iletmesi ile birlikte Sözleşme sona erer ve bu tarihi müteakip en geç 7 (yedi) gün içinde Kullanıcı’ya sunulan tüm Hizmetler durdurulur.

19. Son Hüküm ve Onay

19.1. Sözleşme, ileride eklenmesi halinde ekleriyle beraber ayrılmaz bir bütün olarak kabul edilecektir. 19.2. İşbu Sözleşme, Sözleşme’de belirtildiği şekilde yürürlüğe girmiş olup Taraflar için bağlayıcı hale gelmiştir. EK-1 HİZMET LİSTESİ VE ÜCRETLER Ücret Kalemi Tutar Ücret Formülü ATM'den Kartlı Para Yatırma Ücreti %1+1.63₺ %x+y TL ATM'den Kartlı Para Çekme Ücreti %1+1.63₺ %x+y TL ATM'den Kartlı Bakiye Sorgulama Ücreti 0.25₺ %x+y TL Kredi/Banka Kartı ile Para Yükleme Ücreti 2,00% %x Fiziki Kart Ücreti 10₺ y TL Sanal Kart Ücreti Ücretsiz y TL BPN Temsilcilikleri'nden Para Yükleme Ücreti Ücretsiz %x+y TL Fiziki Partner'lardan Para Yükleme Ücreti 2₺ %x+y TL BPN Temsilcilikleri'nden Para Çekme Ücreti 2,00% %x+y TL Cüzdandan Cüzdana Para Transfer Ücreti Ücretsiz %x+y TL Western Union İşlem Ücreti BPN BPN ücret tablosu baz alınacak Kendi Banka Hesabından Para Yükleme Ücreti Ücretsiz %x+y TL Başkasına Ait Banka Hesabından Para Yükleme Ücreti Ücretsiz %x+y TL Kendi Banka Hesabına Para Transfer Ücreti Ücretsiz %x+y TL Başkasına Ait Banka Hesabına Para Transfer Ücreti Ücretsiz %x+y TL Fatura Ödemeleri Ücretsiz %x+y TL Bağış Ödemeleri Ücretsiz %x+y TL Hediye Kart (Zara vb) Ücretsiz %x+y TL Ticari/Aşırı Kullanım Ücreti 3,00% %x+y TL İnaktif Üyelik Ücreti 2₺ y TL Premium Üyelik Ücreti 20₺ y TL Cüzdan Kullanım Ücreti Ücretsiz y TL EK-2 TÜKETİCİ HAKLARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME İşbu tüketici bilgilendirme formu, 01.12.2021 tarihli ve 31676 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmeliğin (“Yönetmelik”) 48. maddesi uyarınca düzenlenmiş olup, BPN Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş. (“BPN”) tarafından sunulan ödeme hizmetleri tahtında sahip bulunduğunuz haklarınız hakkında gerekli bilgilendirmenin yapılmasını amaçlamaktadır. BPN’ye İlişkin Bilgiler: Unvan : BPN Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri Anonim Şirketi Adres : Maslak Mah. AOS 53. Sok. No: 7/1 İç Kapı No: 2-3 Sarıyer/İstanbul Mersis No : 0187064054500011 Telefon : 0850 305 36 66 Web Sitesi : https://www.bpn.com.tr E-posta Adresi :destek@kliq.com.tr TÜKETİCİ HAKLARI 1- BPN’ye Başvuru BPN, yurt içi ve yurt dışı para transfer hizmetleri, fatura ödeme hizmetleri ve elektronik para hizmetleri kapsamında elektronik fon transferi, Kliq ödeme hesabından para çekme, ödeme hesabına para yatırma ve ön ödemeli kart hizmetleri sunmaktadır. BPN’nin işbu ödeme hizmetlerini yasalara, tarafınızla imzalamış olduğu sözleşmelere ve www.kliq.com.tr internet sitesinde yayınladığı “HÜKÜM VE ŞARTLAR” başlığı altındaki uygulamalara aykırı olarak sunduğu kanısındaysanız, öncellikle +90 850 305 36 66 telefon numarasından veya destek@kliq.com.tr e-posta adresinden talep ve şikayetlerinizi BPN’ye ulaştırabileceğinizi bilmenizi isteriz. 2- Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği’ne (TÖDEB) Başvuru Sunduğumuz hizmetlerden kaynaklı olarak yaşadığınız (bireysel nitelik taşıyan, dolayısıyla ticari faaliyet kapsamına girmeyen) ihtilaf konusunda kuruluşumuza, uyuşmazlığa konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren en geç 2 yıl içerisinde yazılı başvuru gerçekleştirmiş ve bu başvurunuz, başvuru tarihinizden itibaren 20 gün içerisinde; yanıtlanmamışsa yanıt verilmesi gereken 20 günlük sürenin bitiminden itibaren, başvurunuz olumsuz yanıtlanmış veya verilen yanıtı yeterli bulmamanız halinde ise yanıt tarihinden itibaren 60 gün içerisinde Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (“TÖDEB”) Bireysel Müşteri Hakem Heyetine İlişkin Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik uyarınca konuyla ilgili TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurma hakkınız bulunmaktadır. TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru formuna aşağıdaki linkten veya www.todeb.org.tr sitesinden ulaşabilirsiniz. Form ilgili bilgilerin doldurulması ve gerekli belgelerin yüklenmesi sonucu www.todeb.org.tr adresi üzerinden elektronik olarak iletilebilir. https://todeb.org.tr/hakemheyetibasvuruformu/ TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru ile ilgili tüm detaylı bilgilere buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Ayrıca, Bilgilendirme Broşürünü de inceleyebilirsiniz. 3- Yasal Yollara Başvuru TÖDEB’e başvuru yapmanızın yanı sıra ya da TÖDEB’e başvuru yapmaksızın yasal yollara da başvurma hakkına sahipsiniz. Başvuracağınız merci uyuşmazlık miktarına göre değişmektedir. İcra takibi başlatmadan doğrudan dava yoluna gitmek istemeniz durumunda 2023 yılı için 66.000 TL’nin altında kalan uyuşmazlıklar için tüketici olarak yerleşim yerinizin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine başvurmanız gerekmektedir. Parasal sınırlar her sene yeniden belirlenmektedir. Bu parasal sınırı aşan uyuşmazlıklar için Tüketici Mahkemelerinde dava açabileceksiniz. Tüketici olarak Tüketici Mahkemelerinde dava açmadan ÖNCE tüketici uyuşmazlıkları için zorunlu dava şartı arabuluculuk başvurusunda bulunmanız ve arabuluculuk sürecinin bitmesini beklemeniz gerekmektedir. Aksi takdirde tüketici olarak açacağınız dava, dava şartı eksikliği nedeniyle reddedilir. Tüketici olarak uyuşmazlık konusu tutarın tahsili amacıyla dava açmaksızın ilamsız icra takibi başlatmanız durumunda, yapılan itiraz üzerine icra takibine devam edebilmeniz için dava açmanız gerekmektedir. Tüketici Mahkemesinde bu yönde bir dava açmadan ÖNCE uyuşmazlık miktarından bağımsız olarak zorunlu dava şartı arabuluculuk başvurusunda bulunmanız ve arabuluculuk sürecinin bitmesini beklemeniz gerekmektedir. Aksi takdirde tüketici olarak açacağınız dava, dava şartı eksikliği nedeniyle reddedilir. 3-) Yenilikçi Ödeme Yöntemleri BPN, fatura ödeme hizmeti ve yurt içi ve yurt dışı para transfer hizmeti sunmasının yanı sıra Elektronik Para Kuruluşu olarak Müşteriler adına kayıtlı ödeme hesabı oluşturmaktadır. BPN Temsilcilerine giderek yurt içi veya yurt dışı nakit para gönderimi işleminizi BPN bünyesinde oluşturduğunuz Kliq hesabından da gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca Kliq hesabınızdaki paranın Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamında faaliyet yürüten bankalar nezdinde bulunan hesaplara gönderimini sağlayabilirsiniz. 4-) Ödeme Hizmetlerine Alternatif Erişim Kanalları 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamında faaliyet yürüten bazı bankalar, fatura ödeme hizmeti sunmakta olup, ödeme kuruluşları gibi nakit paranın gönderimine yönelik olarak yurt içi ve yurt dışı para transfer işlemleri de gerçekleştirebilmektedir. Ancak, Müşteri Ücreti, işlemin tamamlanma süresi vb. hususlar yönünden ödeme ve elektronik para kuruluşları ile bankaların sundukları bu ödeme hizmetleri arasında farklılıkların bulunabileceğini belirtmek isteriz. 5-) Ücretlendirmenin Adil Ve Şeffaf Bir Şekilde Yapıldığını Bilmenizi İsteriz. BPN, sunduğu ödeme hizmetleri karşılığında müşterilerinden işlem ücreti tahsil edebilir. Ödeme hizmeti işlemine ilişkin ücret listesini https://www.kliq.com.tr/” adresinde yayınlanan ……………………. Ücret Hesaplama aracını kullanarak hesaplayabilirsiniz. Ayrıca ödeme formundan ulaşabilirsiniz. Ayrıca, BPN Temsilcileri tarafından veya mobil uygulama üzerinden gerçekleştirilen işlemlerde işlem öncesi/işlem onay öncesi işlem ücreti hakkında gerekli bilgilendirme yapılmaktadır. BPN, İşlem Ücretlerine yönelik olarak ödeme hizmeti işleminin türüne ve niteliğine göre değişiklik yapabilmektedir. Müşterinin onayı alınmadan ödeme hizmeti işlemi gerçekleştirilmemektedir. 6-) Güvenlik ve Sahtekarlığa Karşı Koruma Aşağıdaki bağlantıya tıklayarak güvenlik ve sahtekarlığa karşı koruma yöntemleri hakkında gerekli bilgilere erişebilirsiniz. BU KISMI ARDA’dan teyit edeceğiz. Kliq tarafı içinde bpn.com.tr adresini refere verebilir miyiz???? https://www.bpn.com.tr/sahtekarliga-karsi-koruma