İşbu Çerçeve Sözleşme, bir tarafta Maslak Mah. AOS 53. Sok. No:7/1 İç Kapı No:2-No:3 Sarıyer/İstanbul adresinde bulunan BPN ÖDEME VE ELEKTRONİK PARA HİZMETLERİ A.Ş. (“Kliq” veya “BPN”) ile diğer tarafta Kliq İnternet Sitesi veya Mobil Uygulama üzerinden elektronik para ve ödeme hizmetlerinden faydalanmak isteyen kişi (“Kullanıcı”) arasında akdedilmiştir. Sözleşme’de Kliq/BPN ve Kullanıcı ayrı ayrı “Taraf”; birlikte “Taraflar” olarak anılacaktır. Kullanıcı’nın işbu Sözleşme’nin kurulması esnasında Hizmet Arayüzü aracılığıyla bildirdiği Kimlik Bilgisi ve İletişim Bilgisi işbu Sözleşme uyarınca Kullanıcı’nın taraf ve tebligat bilgilerini teşkil etmektedir.
Alıcı: Ödeme hizmetine konu fonun ulaşması istenen gerçek veya tüzel kişidir.
Banka: 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamında faaliyet gösteren bankaları ifade eder.
Çerçeve Sözleşme veya Sözleşme: BPN ile Kullanıcı arasında tekil veya süreklilik arz eden ödeme işlemlerinin yürütülmesine ve mümkün olan durumlarda ödeme hesabının açılmasına ilişkin usul ve esasları belirleyen sözleşme olup bu Sözleşme, çerçeve sözleşme niteliğindedir.
Elektronik Para: BPN tarafından kabul edilen ve Kullanıcı’dan alınan fon karşılığı ihraç edilen, elektronik olarak saklanan, Kanun’da tanımlanan ödeme işlemlerini gerçekleştirmek için kullanılan ve elektronik para ihraç eden kuruluşlar dışındaki gerçek ve tüzel kişiler tarafından da ödeme aracı olarak kabul edilen parasal değerdir.
Elektronik İletişim Araçları: İnternet ve diğer iletişim ağları üzerinden iletilerin gönderilmesine, alınmasına veya saklanmasına imkan sağlayan bilgisayar, telefon, faks gibi her türlü cihazı ifade eder.
Fon: Banknot, madeni para, kaydi para veya elektronik paradır.
Fona Çevirme: Elektronik paranın kullanılması veya geri ödenmesi sonucunda banknot, madeni paraya veya başka bir kuruluş tarafından ihraç edilmiş elektronik paraya çevrilmesidir.
Gönderen: Kendi ödeme hesabından veya ödeme hesabı bulunmaksızın ödeme emri veren gerçek veya tüzel kişidir.
Hassas Ödeme Verisi: Ödeme Emrinin verilmesinde veya Kullanıcı’nın kimliğinin doğrulanmasında kullanılan ve üçüncü kişilerce ele geçirilmesi veya değiştirilmesi halinde dolandırıcılık ya da Kullanıcı adına sahte işlem yapılmasına imkân verebilecek kişisel veriler ile Kullanıcı güvenlik bilgileridir. Örneğin; Kullanıcı’ya ait şifre, tek kullanımlık kod, güvenlik soruları, kart numarası, son kullanma tarihi, CVV2, CVC2 kodları gibi.
Hizmetler: BPN’nin Mevzuat çerçevesinde ve sahip olduğu faaliyet izinlerine uygun olarak sunduğu ve Ek-1’de belirtilen Hizmet Listesi ve Ücretler ile elektronik para işlemlerini ifade eder.
Hizmet Arayüzü: Kullanıcı’nın Hizmetler’den yararlanmasını sağlayan İnternet Sitesi ve Kliq Mobil Uygulamasını ifade eder.
İletişim Bilgisi: Kullanıcı tarafından Sözleşme’nin kurulması sırasında Hizmet Arayüzü üzerinden BPN’ye bildirilen ve sonrasında değiştirilebilen, Kullanıcı ile iletişim kurulmasına yarayan gerçek kişi Kullanıcılar için adres, telefon numarası, elektronik posta adresi gibi her türlü iletişim bilgisini ifade eder.
İnternet Sitesi: www.kliq.com.tr isimli internet sitesini ifade eder.
İş Günü: T.C. kanunları gereği bayram, tatil günleri vb. sayılmayan Pazartesi-Salı-Çarşamba-Perşembe-Cuma günlerdir.
Kanun: 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun’dur.
Kart: Kullanıcı’nın ödemelerde kullanılabilecek fonu, ödeme aracını ihraç eden ödeme hizmeti sağlayıcısına harcama yapmadan önce ödediği ve ödenene eşdeğer tutarda fonun ödeme hizmetlerinde kullanılmasına imkân veren fizikî ve/veya fizikî varlığı bulunmayan ödeme aracını ifade eder.
Kart Hamili: Kendisine Kliq tarafından kart verilen kullanıcı ifade eder.
Kimlik Bilgisi: Kullanıcı tarafından işbu Sözleşme’nin kurulması sırasında Hizmet Arayüzü üzerinden BPN’ye bildirilen ve sonrasında değiştirilebilen gerçek kişi Kullanıcılar için ad, soyad, doğum tarihi ve yeri, kimlik belgesi türü ve numarası, adresi ve imza örneği, iş ve mesleğine ilişkin bilgiler, varsa telefon numarası, faks numarası, elektronik posta adresi ile Türk vatandaşları için bu bilgilere ilave olarak anne, baba adı ve T.C. kimlik numarası gibi Kullanıcı’nın kimliğinin belirlenmesine yarayan her türlü bilgiyi ifade eder.
Kimlik Tanımlayıcı: BPN tarafından Kullanıcı’nın kimliğinin belirlenmesi ve diğer kullanıcılardan ayırt edilmesi amacıyla Kullanıcı’ya özgülenen sayı, harf veya sembollerden oluşan kombinasyondur.
Kimlik Doğrulama: Bildirilen herhangi bir kimlik bilgisinin gerçekten bildiren kişiye ait olduğuna dair güvence sağlayan mekanizmayı ifade eder.
Kişisel Veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgidir.
Güvenlik Bilgisi: Kimlik doğrulama işleminin yapılması amacıyla BPN tarafından Kullanıcı’ya verilen veya Kullanıcı tarafından belirlenerek BPN ile mutabık kalınan özelleştirilmiş bilgilerdir. Örneğin; Kullanıcı’ya ait şifreler, güven gibi.
Mevzuat: Kanuna istinaden yürürlüğe giren ikincil düzenlemeler de dahil olmak üzere, BPN tarafından sunulan hizmetlere uygulanabilen T.C. kanunları ile ödeme hizmetleri ve elektronik para ihracı ile ilgili yürürlükteki tüm kanun ve yasal düzenlemelerdir.
Mobil Uygulama: Akıllı telefon veya tablet gibi mobil bir cihaza yüklenerek, Kullanıcı’nın gerekli adımları tamamlamasıyla Hizmetlere erişim ve kullanım sağlayan Kliq uygulamasıdır.
Ödeme Aracı: BPN ile Kullanıcı arasında belirlenen ve Kullanıcı tarafından Ödeme Emri’ni vermek için kullanılan kart, cep telefonu, şifre, QR kodu ve benzeri kişiye özel araçtır.
Ödeme Emri: Kullanıcı tarafından ödeme işleminin gerçekleşmesi amacıyla BPN’ye veya başka bir ödeme hizmeti sağlayıcısına verilen talimattır.
Ödeme Hesabı: Kullanıcı adına açılan ve ödeme işleminin yürütülmesinde kullanılan hesaptır.
Ödeme Hizmeti: BPN tarafından sunulan ve yasal Mevzuatta ödeme hizmeti olarak kabul edilen hizmetlerdir.
Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, elektronik posta mesajı, internet, kısa mesaj hizmetleri gibi, Kullanıcı’nın talebi üzerine ve Kullanıcı’nın onayına tabi olarak, fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren her türlü araç veya ortamdır.
Sözleşme, BPN’nin faaliyet izni kapsamında verdiği Hizmetlerden, Kullanıcı’nın faydalanabilmesine ilişkin koşullar ile Tarafların bu minvaldeki hak ve yükümlülüklerini düzenlemek üzere akdedilmiştir.
4.1. Sözleşme, Kullanıcı’nın elektronik ortamda Hizmet Arayüzü üzerinden onay vermesi ve/veya fiziki olarak ıslak imza ile kabul etmesi halinde yürürlüğe girecektir. Kullanıcı, işbu Sözleşme hüküm ve koşulları ile beraber; Mevzuatın ve Kliq internet sitesi www.kliq.com.tr veya Mobil Uygulamada yer alan tüm açıklama ile metinlerin Taraflar için bağlayıcı olduğunu kabul ve taahhüt eder.
4.2. Kullanıcı’nın Hizmetlerden yararlanması, Sözleşmede anılan hüküm ve koşulları kabul etmiş olması ve bu düzenlemelerde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmesi koşuluna bağlıdır.
4.3. Kullanıcı, BPN tarafından sunulan Hizmetler için fiyatlandırma, kullanılan yöntemler ya da süreçlerin, gerek ilgili yasal mevzuat, gerekse BPN’nin kendi politikaları çerçevesinde değiştirilebileceğini, bu kapsamda sunulan Hizmetler’e ilişkin sınırlamalar getirilebileceğini kabul ve taahhüt eder.
4.4. İşbu Sözleşme’nin bir örneği, Sözleşme’nin yapılmasını takiben ve Sözleşme süresince, İnternet Sitesi ve Mobil Uygulama’da Kullanıcının erişimine hazır bulundurulur. Kullanıcı, Sözleşme’nin Kullanıcı’ya verilmesi veya Hizmet Arayüzünde yayımlanmasının sözleşme öncesi bilgilendirme yerine geçtiğini kabul ve taahhüt eder.
4.5. Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişiler , Mobil Uygulama ya da İnternet Sitesi aracılığıyla ya da fiziki olarak kayıt yapmak, asgari şartları Mevzuat çerçevesinde belirlenmiş olan ve Kliq tarafından öngörülen kimlik tespiti ve kimlik doğrulama adımlarını eksiksiz, güncel ve doğru şekilde tamamlayarak hesap açmak zorundadırlar. Bu koşul sağlandığında ve Kullanıcı’nın gerekli tüm yasal metinleri (işbu Sözleşme dahil) okuyup onaylanması ve BPN’nin iletilen bilgi ve belgelerin doğruluğunu teyit etmesi kaydıyla Ödeme Hesabı oluşturulur; Kullanıcı’ya hizmet verilmeye başlanır. Böylelikle, Kullanıcı, Hizmetlerden faydalanabilir.
4.6. Kullanıcı, Mobil Uygulama ya da İnternet Sitesi aracılığıyla ya da fiziki olarak BPN temsilciliklerine başvuru yaparak Hizmetleri kullanabilir. BPN temsilcilerinin güncel listesi ve iletişim bilgileri İnternet Sitesi’nde yer almaktadır. Kullanıcı’nın tercih ettiği yönteme göre anılan platformlarda ya da BPN temsilciliklerinde ya da Kullanıcı’ya bildirilecek diğer yöntemler ile Kullanıcı’nın kimlik tespiti ve doğrulaması yapılır ve yasal gerekliliklere uygun şekilde Kullanıcı’nın işlemleri gerçekleştirilir.
4.7. Kliq’in Kullanıcı’ya Hizmetleri sunabilmesi için Kimlik Bilgisi ve İletişim Bilgisi de dahil olmak üzere Kullanıcı’dan talep edilen her türlü bilginin bizzat Kullanıcı tarafından doldurulmuş olması, kendisine ait olması, doğru ve güncel olması zorunludur. Mevzuat gereği ergin olmayanların ve kısıtlıların Sözleşmeyi akdetmesi için vasi/yasal temsilcinin onayının alınmasına ilişkin gerekli kurallar saklı kalmak kaydıyla, Sözleşme vekalet veya yasal temsilci yoluyla akdedilemez. Ergin olmayan ve kısıtlı kullanıcıların Hizmetlerden faydalanabilmesi için, duruma göre, yasal temsilcilerinin veya vasilerinin BPN’nin belirlediği yöntemler kullanılarak onay vermesi şarttır. Ergin olmayan ve kısıtlı kullanıcıların elektronik para hesapları, duruma göre, yasal temsilcileri veya vasileri tarafından takip edilebilir.
4.8. Kullanıcı BPN tarafından sunulan hiçbir Hizmetten faydalanırken kendi adına ve fakat başkası hesabına hareket etmediğini ve Sözleşme’nin yürürlükte kaldığı süre boyunca da başkası hesabına edemeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Kullanıcı, her türlü Güvenlik Bilgisine yetkisiz 3. kişilerin erişimini engelleyeceğini, bunların güvenliğini ve gizliliğini sağlamaktan bizzat sorumlu olduğunu kabul ve taahhüt eder. Kullanıcı; kayıt, giriş ve kimlik doğrulama başta olmak üzere Hizmetlerde kullandığı ve/veya ona özgülenen (kullanıcı adı, şifre, kod, vb. dâhil olmak üzere) kişisel Güvenlik Bilgilerini yetkisiz 3. kişilerle hiçbir koşulda paylaşmayacağını, aktarmayacağını, ifşa etmeyeceğini, kullandırmayacağını, erişilebilir hale getirmeyeceğini ya da amacının dışında kullanmayacağını; yasal bir vekil tayin etmedikçe bu bilgileri, Ödeme Aracını ve Hizmetleri yalnızca kendisinin kullanacağını, 3. kişilerin Hizmet Arayüzünü kullanarak kendi adına işlem yapmasına izin vermeyeceğini, Hizmetleri yasa dışı faaliyetler için kullanmayacağını, Hizmetler kapsamında hileli veya yetkisiz işlem yapmayacağını; aksi takdirde her türlü sorumluluğun yalnızca ve bizzat kendisine ait olacağını kabul ve taahhüt eder. Bu madde, Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmelik’in 17’nci maddesi uyarınca Kullanıcı’dan alınacak yazılı beyanın yerine geçer.
4.9. Madde 4.8 hükümlerine halel gelmeksizin, Kullanıcı, kendi adına ve fakat başkası hesabına işlem yapmak istemesi halinde, işlemleri yapmadan önce bu durumu ve kimin hesabına hareket etmek istediğini BPN’ye yazılı olarak bildirecektir. Madde 4.8 uyarınca BPN’nin işlemi reddetme hakkı saklıdır. Kullanıcı, işbu Madde’yi ihlal etmesi halinde, 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanunun 15’inci maddesi uyarınca altı aydan bir yıla kadar hapis cezası ve beşbin güne kadar adli para cezası uygulanabileceğini bildiğini beyan eder.
4.10. İş bu sözleşmenin 4.8., 4.12. ve 4.13. no’lu maddeleri çerçevesinde BPN’nin yürüteceği faaliyetler kapsamında elde edeceği bulgular veya meydana gelen makul şüphe sonucunda; BPN’nin takdirinde olmak üzere Kullanıcı, BPN’nin (i) Hizmetlerin tümünü veya bazılarını askıya alabileceğini, (ii) Kullanıcı’nın Elektronik Paranın geri ödenmesi talebini erteleyebileceğini veya reddedebileceğini, (iii) Kullanıcı’ya sunulan Hizmetleri dondurabileceğini, durdurabileceğini veya kapatabileceğini, (iv) Sözleşmeyi herhangi bir ihbar süresine bağlı olmaksızın derhal feshedebileceğini kabul ve taahhüt eder.
4.11. BPN madde 4.9. dahilindeki işlemler hakkında, mevzuatın öngördüğü usul ve esaslara uygun olarak ve mevzuatın izin verdiği ölçüde, Kullanıcı’yı mümkün olması halinde işlemin uygulanmasından önce; mümkün olmaması halinde işlemin gerçekleşmesinden sonra bilgilendirecektir.
4.12. BPN, kayıt sırasında veya sonrasında Kullanıcı’dan ek bilgi veya belge talep etme, kayıt, giriş ya da başvuru ara yüzlerinde değişiklik yapma ve/veya farklı yöntemler belirleme yönündeki yasal haklarını saklı tutar.
4.13. Kullanıcı, Hizmetlerden faydalanmadan önce veya Hizmetlerden faydalanırken sunduğu İletişim Bilgisi ve Kimlik Bilgisi dahil olmak üzere, sair bilgilerinin gerçeğe aykırı olmasından veya bu bilgilerin yetkisiz kişilerce kullanılmış olduğundan şüphe duyulması halinde BPN tarafından teyit edilmesinin istenebileceğini, işbu bilgilerin doğruluğunun teyidi için BPN tarafından istenen her türlü bilgi ve belgeyi sunmakla yükümlü olduğunu kabul ve taahhüt eder.
4.14. Hizmetlerin Kullanıcı’ya en iyi şekilde sunulması ve yasal gerekliliklerin yerine getirilmesi için Kullanıcı bilgilerinin güncel ve doğru şekilde saklanması gerekir. Bu nedenle Kullanıcı, Kimlik Bilgisi, İletişim Bilgisi ve kimlik tespitinde kullanılan diğer bilgilerinde herhangi bir değişiklik olması halinde bu değişikliği en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde BPN’ye yazılı olarak bildirmelidir; BPN bu durumda kimlik doğrulaması için ek bilgi veya belge talep edebilir. Değişiklik bildiriminin hiç veya gereği gibi yapılmamış olması halinde, bu durumdan kaynaklanan her türlü sorumluluk yalnızca Kullanıcı’ya ait olacaktır.
4.15. Kullanıcı, BPN Hizmetlerini kullanmak suretiyle yalnızca mevzuata, ahlak ve etik kurallara uygun işlemler yapacağını kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde bu tür işlemlerden doğan her türlü sorumluluk yalnızca Kullanıcı’ya ait olacaktır; BPN, zararlarının tümünün tazminini Kullanıcı’dan talep etme hakkına sahiptir. BPN, yapılan işlemlerin ya da bu işlemlerin amacının hukuka veya ahlaka uygunluğunu inceleme yükümlülüğü altında değildir, bu minvalde BPN’ye hiçbir sorumluluk atfedilemez.
4.16. İşbu Çerçeve Sözleşme kapsamında gerçekleştirilen tekil ödeme işlemlerinde, BPN’nin Gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısı olması halinde, Gönderenin ödeme hesabı borçlandırıldıktan hemen sonra, ödeme hesabı kullanılmaması durumunda ise ödeme emri alındıktan hemen sonra BPN,
a) Ödeme işlemine ilişkin referans numarasını ve alıcıya ilişkin bilgiyi,
b) Gönderenin ödeme hesabının borçlandırıldığı para birimi veya ödeme emrinde belirtilen para birimi cinsinden ödeme işlemi tutarını,
c) Ödeme işlemi için gönderen tarafından ödenecek toplam ücret ve ücretlerin dökümünü,
d) Varsa ödeme işleminde uygulanan döviz kuru bilgisini ve bu döviz kuru kullanılarak hesaplanan ödeme işleminin tutarını,
e) Ödeme emrinin alındığı veya gönderenin hesabının borçlandırıldığı tarihe ilişkin bilgiyi
4.17. İşbu Çerçeve Sözleşme kapsamında gerçekleştirilen tekil ödeme işlemelerinde, BPN’nin Alıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısı olması halinde, ödeme işleminin gerçekleştirilmesi sonrasında, BPN,
a) Ödeme işleminin gerçekleştirilebilmesi için alıcı tarafından sunulması gereken bilgiyi veya bu bilgilere ulaşılmasını sağlayan kimlik tanımlayıcısını,
b) Ödeme işleminin alıcının ödeme hesabının alacaklandırıldığı para birimi cinsinden tutarını,
c) Ödenmesi gereken toplam ücret ve ücretlerin dökümünü,
d) Ödeme işlemine uygulanan döviz kuru veya referans döviz kurunu,
e) Ödeme tutarının alıcının kullanımına sunulduğu tarihe ilişkin bilgiyi
4.18. Hizmet Arayüzü, BPN temsilcilikleri, hizmet ile ürün sunulması süreçleri ve/veya BPN işbirliklerinde yer alan, kullanılan, yayınlanan veya sergilenen ya da BPN hizmetlerine ilişkin; logo, marka, tasarım, URL, kod ve bununla sınırlı olmamak üzere her türlü fikri mülkiyet hakkı BPN’ye aittir ve/veya BPN, bu hakları kullanmakta yetkilidir. Kullanıcı, BPN’nin önceden açık yazılı izni olmaksızın bunları kopyalayamaz, taklit edemez, kullanamaz veya mevzuatın ihlal olarak öngördüğü hiçbir fiilde bulunamaz. Bu Sözleşme, Taraflar arasında fikri mülkiyet hakkı devri veya lisans hakkı verilmesi anlamına gelmez, bu kapsamda yorumlanamaz.
5.1. Kliq, mevzuata ve risk yönetimi politikalarına uygun olarak Kullanıcılara farklı kimlik doğrulama yöntemleri ve farklı hesap türleri sunabilir. Hizmetler ve bu hizmetlere ilişkin sınırlamalar ve kısıtlamalar, yürürlükteki mevzuat ve risk yönetimi politikaları çerçevesinde değişiklik gösterebilir. Kliq, tamamen kendi takdirine bağlı olarak herhangi bir zamanda sunulan Hizmetleri değiştirebilir veya durdurabilir.
5.2. BPN Hizmetlerinin kullanılması ile 3. kişilerden (Alıcı) herhangi bir mal ve/veya hizmet alınması söz konusu ise; bu ilişki yalnızca Kullanıcı ve 3. kişi (Alıcı) arasında kurulmakta olup BPN yalnızca ödeme işleminin gerçekleşmesini sağlar. Kullanıcı, BPN Hizmetleri aracılığıyla satın aldığı mal ve hizmetlere dair BPN’nin hiçbir koşul ve surette sorumluluğunun bulunmadığını kabul ve beyan eder. Kullanıcı, satıcı 3. kişi (Alıcı) ile arasında kurulan ilişkiden kaynaklanan malın teslimi, hizmetin ifası, ilgili fatura, irsaliye, garanti belgesi, vb. temini, ayıp, kusur, ihmal, vb. her türlü uyuşmazlık konusu talebini ve yasal haklarını ilgili 3. kişi (Alıcı)’ye ileteceğini; bu madde kapsamında 3. kişilerin sorumlu olduğu belirtilen işlemler nedeniyle çıkabilecek hiçbir ihtilafa BPN’nin taraf olmadığını, BPN’den hiçbir talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
6.1. Kliq, Hizmetleri yasaların gerektirdiği şekilde ve T.C. Merkez Bankası tarafından verilen lisanslar kapsamında sunmaktadır. Kullanıcı, Hizmetlerden, bu Hizmet'in koşullarına uymak ve Hizmet için bir ücret kararlaştırılmışsa ücretini ödemek kaydıyla yararlanabilir.
6.2. Kliq, Sözleşme'nin yürürlüğe girdiği tarihte verilen Hizmetleri, Sözleşme devam ettiği sürece değiştirmeden sürdürmeyi taahhüt etmez. Kliq, Mevzuatın gerektirdiği hallerde önceden haber vermek kaydıyla sunulan Hizmetlerin içeriğini, kullanım koşullarını ve ücretlerini tek taraflı olarak değiştirebilir; Hizmetleri geçici olarak veya tamamen durdurabilir.
7.1. Kayıt sırasında Kullanıcı’dan yasal mevzuatın gerektirdiği bilgiler talep edilir. Kullanıcı’nın, bu Sözleşme ilişkisinin kurulması için kayıt aşamasında, kullanıcı hesaplarına erişmek ve/veya BPN nezdinde işlem yapmak istediğinde; öncelikle bir şifre belirlemesi, kimlik tespit ve doğrulama aşamalarını tam ve gereği gibi tamamlaması gerekir. Kullanıcı’nın bu adımları bizzat kendisinin gerçekleştirmesi şarttır.
7.2. BPN, Hizmetlerini sunarken yasal mevzuata ve risk değerlendirmesine uygun olarak kimlik doğrulaması yapar. Bu doğrultuda, Kullanıcı tarafından bildirilen bir kimliğin gerçekten bildiren kişiye ait olduğuna dair güvence sağlayan mekanizmayı işletir. Fiziki veya elektronik yöntemler aracılığıyla ilgilinin adı, soyadı, doğum yeri ve tarihi, uyruğu, kimlik belgesinin türü ve numarası, adresi ve imza örneği, iş ve mesleğine ilişkin bilgiler, varsa telefon numarası, faks numarası, elektronik posta adresi ile Türk vatandaşları için bu bilgilere ilave olarak anne, baba adı ve T.C. kimlik numarası bilgileri ve sair verileri, kimlik doğrulamasında kullanır. Elektronik kanallar üzerinden sunulan ödeme hizmeti ve elektronik para işlemlerinin hiçbir aşamasında resmi kimlik belgesi yerine geçen belgeler üzerinde yer alan bilgiler ile anne kızlık soyadı, kimlik doğrulama amacıyla kullanılamaz.
7.3. Belirli durumlarda, kimlik doğrulamasında kullanılan ve bir bileşenin ele geçirilmesinin diğer bileşenin güvenliğini tehlikeye atmayacağı, en az iki bileşenden oluşan, bu iki bileşenin de Kullanıcı’nın bildiği, sahip olduğu veya biyometrik bir karakteristiği olan bileşen sınıflarından farklı ikisine ait olacak şekilde seçildiği güçlü kimlik doğrulama yöntemleri de uygulanır. Bu doğrultuda Kullanıcı’ya parola, değişken parola, tek kullanımlık parola cihazı, şifreleme gizli anahtarı, akıllı kart ve işlem doğrulama kodu gibi bilgiler sunulur. Kimlik doğrulamada bir bileşenin T.C. kimlik kartının kart PIN'i veya biyometrik veri ile birlikte kullanılması veya güvenli elektronik imzanın kullanılması hallerinde güçlü doğrulama gerekleri yerine getirilmiş sayılır. Mobil uygulama için tanımlanan uygulama PIN’inin veya kimlik doğrulama unsuru olarak belirlenmiş olan Kullanıcı’ya ait bir biyometrik verinin Kullanıcı’ya özgü bir şifreleme anahtarına erişmek üzere kullanılması ve bu şifreleme anahtarı yoluyla Kullanıcı’ya özgü bir bilginin BPN nezdinde çevrim içi olarak doğrulanması halinde de güçlü doğrulama yapılmış kabul edilir.
7.4. Ayrıca BPN, güçlü kimlik doğrulama sürecinde SMS OTP (SMS ile iletilen tek kullanımlık parola) ya da SMS ile işlem doğrulama kodu kullanabilir ve/veya Kullanıcı’ya bir güvenlik sorusu seçtirerek Kullanıcı’nın cevabı ile bir doğrulama yöntemi oluşturabilir ya da Kullanıcı’ya bir görsel seçtirerek bu görseli bileşen olarak belirleyebilir.
7.5. Kullanıcı finansal olsun ya da olmasın herhangi bir işlem gerçekleştireceğinde BPN, işlem doğrulama kodu üretir ve işlem bilgisi ile beraber sunarak Kullanıcı’nın onayını alır. Bu kod, kimlik doğrulamada kullanılan koddan farklıdır; bu nedenle Kullanıcı, kendisine sunulan adımları izlemelidir.
7.6. Kimlik doğrulamada Kullanıcı’nın bildiği bileşen olarak bir güvenlik sorusunun kullanılması durumunda, güvenlik sorusunun resmi kimlik belgesi yerine geçen belgeler üzerinde yer alan bilgilerden birine ilişkin olmaması ve cevabının Kullanıcı’nın kendisi tarafından belirleniyor olması gerekir.
7.7. Başarısız teşebbüslerin 3 (üç) sayıyı aşması halinde ilgili Kullanıcı erişimi bloke edilecek olup bu durumda, Kullanıcı adının sistemde olmadığı veya parolanın hatalı girildiği gibi bilgiler verilmez. Belli bir süre işlem yapılmayan veya güvenli bir şekilde çıkış yapılmadığından arka planda çalışır şekilde kalan oturum, belirli bir süre sonra sonlandırılır. Birden fazla Kullanıcı’nın aynı ödeme hesabını kullanmaları ya da aynı anda farklı oturumlar açabilmeleri konusunda yetkilendirildiği durumlar hariç olmak üzere, aynı Kullanıcı için aynı anda birden fazla oturum açılmaya çalışılması durumunda buna izin verilmez ve Kullanıcı uyarılır.
7.8. Kliq, işlem güvenliği, mevzuata uygunluk ve Kullanıcı deneyimi geliştirmek için e-para ve ödeme hizmetlerinin ifası için Kullanıcı’dan ek bilgi ve belgeler talep edebilir, Hizmet Arayüzüne erişim için yeni kurallar getirebilir.
8.1. Sözleşme kapsamındaki Hizmetlere dair ücretlendirmeler adil, şeffaf ve ilgili mevzuata uygun olarak yapılır. BPN, bu ücretleri dilediği zaman ilgili mevzuata uygun şekilde tek taraflı olarak değiştirebilir (azaltabilir/artırabilir). Bu değişiklikler Hizmet Arayüzünde yayınlanır.
8.2. Hizmetlerle ilgili ücret listesi, Sözleşmenin ayrılmaz ve bütünleyici bir parçası olan Ek-1 Hizmet Listesi ve Ücretler’de yer almaktadır.
8.3. BPN, Kullanıcı’dan; ödeme emrinin geri alınması için katlandığı maliyetlerle sınırlı bir ücret talep edebilir. Ayrıca Kullanıcı tarafından belirtilen kimlik tanımlayıcının hatalı olması halinde, BPN gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısı ise; hatalı ödeme işlemine konu olan fonları geri almak için gereken işlemleri yapar ve fonun geri alınması için, Kullanıcı’dan katlandığı maliyetlerle orantılı makul bir ücret talep edebilir.
8.4. Kullanıcı’ya kendi tercihine göre basılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile; tüm hizmet kalemlerine ilişkin toplam maliyet ve kullanım miktarını görebileceği, tahakkuk ettirilen aylık ve yıllık ücretler, indirimler, kesintiler, işlem ücretleri, hesap işletim ücretleri, komisyonlar, sadakat puanları gibi kırılımları ayrı ayrı içeren bir ekstre ücretsiz olarak sunulur.
8.5. Bir ödeme aracının kullanımı için BPN veya üçüncü bir kişi tarafından ücret, masraf, komisyon veya diğer isimler altında herhangi bir talep söz konusu ise, bu durum ödeme işleminden önce Kullanıcı’ya bildirilir. Hizmetlere dair ücretler Kullanıcı’nın ödeme hesabından tahsil edilir. Kullanıcı ödeme hesabında yeterli bakiye bulunmuyor ise, Kliq işlemi reddedebilir.
9.1. BPN, yasal mevzuata uygun olarak;
9.2. Döviz kuru, yatırılan para, masraflar ve karşı tarafın hesabına geçecek olan net tutar ve bu tutarın para birimi ile ilgili güncel ve anlık bilgi Kullanıcı’ya işlem ekranında sunulacaktır. Referans döviz kurundaki değişiklikler, Kullanıcı’ya bildirimde bulunulmaksızın, derhal uygulanacak ve geçerli olacaktır. Bu değişiklikler ödeme hizmetinin sunulduğu ekranlarda Kullanıcı’ya anlık şekilde ve işleme ilişkin dekontta gösterilecektir. Kullanıcı işlemi onayladığı anda kendisine sunulan bu bilgilerin tümünü kabul etmiş sayılır.
9.3. İşbu madde 9’da belirtilen hususlar ile Mevzuata uygun olarak, ilgili Hizmet kapsamında Kliq tarafından belirlenen para birimi kullanılarak işlem gerçekleştirilir. Referans döviz kuru, T.C. Merkez Bankası tarafından ilan edilen ilgili döviz kurunun belirli bir oranda artırılması yöntemiyle hesaplanır.
10.1. Hatalı, şüpheli ve yetkisiz işlemler; kısmen veya tamamen Kullanıcı’nın bilgisi ya da iradesi dışında veya yetkisiz 3. kişiler tarafından transfer emrinin gönderilmesi ya da mal veya hizmet alınması ve benzeri durumlar olarak tanımlanır. Kullanıcı, bu şekilde gerçekleşmiş herhangi bir işlemi öğrenmesi halinde durumu derhal BPN’ye bildirir. Ayrıca Kullanıcı, yetkilendirmediği veya hatalı gerçekleştirilmiş ödeme işlemini öğrendiği andan itibaren BPN’ye bildirmek suretiyle işlemin düzeltilmesini isteyebilir. Ancak bu düzeltme talebi bildirim yapılsın veya yapılmasın her hâlükârda ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden itibaren 13 (on üç) ay içerisinde yapılır.
10.2. Kullanıcı bu maddede yazılı bildirimleri yaparken ya da talep sunarken Kliq tarafından belirlenmiş yöntemleri kullanır; bildirimler yazılı olarak veya uzaktan iletişim aracı ile yapılır. Aksi takdirde bildirim yapılmış sayılmaz. Bildirimin hiç ya da gereği gibi yapılmaması halinde her türlü zarardan doğan sorumluluk yalnızca Kullanıcı’ya aittir. Bildirimlere ilişkin kayıtlar BPN tarafından ya da yetkilendirdiği 3. Kişilerce mevzuata uygun şekilde saklanır.
10.3. Hatalı, şüpheli veya yetkisiz işlemler ya da bilgi güvenliği ihlali oluşturan veya bu ve benzeri riskleri teşkil eden hallerde BPN, Kullanıcı’ya sunduğu hizmetleri askıya alabilir/durdurabilir, ödeme aracını kullanıma kapatabilir. Mevzuatta yer alan bilgi verilmesini engelleyici hükümler ile güvenliği tehdit edici objektif nedenlerin bulunması hali haricinde BPN, Kullanıcı’yı/Göndereni kullanıma kapatma gerekçesi konusunda bilgilendirir. BPN, anılan gerekçe ortadan kalktığında Kullanıcı’nın onayını almak kaydıyla hizmetlerini yeniden kullanıma sunar.
10.4. Kullanıcı, ödeme aracını teslim aldığı veya ödeme aracı üzerinde kullanım ve tasarruf imkanına sahip olduğu andan itibaren, gerekli güvenlik tedbirlerini almakla yükümlüdür.
10.5. Kullanıcı’nın düzeltme talebi, BPN tarafından (gerekli hallerde makul bir süre araştırma yapmak suretiyle) mümkün en kısa süre içerisinde yerine getirilir. Ödeme işleminin yetkisiz veya hatalı olduğu ispat edilir ise BPN; bu ödeme işlemine ilişkin tutarı, Alıcı veya Alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısına aktarmaz, derhal Kullanıcı’ya iade eder veya borçlandırılan ödeme hesabını eski durumuna getirir. Kullanıcı, Sözleşmeye uygun şekilde yaptığı bildirimin ardından gerçekleşen ve kendisinin yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden sorumlu olmaz.
10.6. Kullanıcı ödeme aracını hileli kullanır veya ödeme aracıyla ilgili hak ve yükümlülüklerini kasten veya ağır ihmalle yerine getirmez ise bu yetkilendirilmemiş ödeme işleminden doğan zararın tümünden kendisi sorumludur.
10.7. Ayrıca, BPN’nin ve/veya Alıcı’nın ya da Alıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısının; ödeme emrinin yetkisiz olduğuna dair haklı bir değerlendirmesi olur ise bu işlemi inceler ve hileli ya da yetkisiz olduğuna dair şüphe oluşur ise ödemeyi kabul etmeyebilir; Kullanıcı bu durumda herhangi bir talep hakkı bulunmadığını kabul ve beyan eder.
10.8. BPN’nin hatalı ve yetkisiz işlemlerden kaynaklanan zararlarının tazminini talep etme, işlem tutarından mahsup etme ve diğer tüm yasal hakları saklıdır.
10.9. Ödeme İşleminin Gerçekleştirilmemesi veya Hatalı Gerçekleştirilmesi
11.1. Bu madde bir üstte yer alan “10. HATALI, ŞÜPHELİ VEYA YETKİSİZ İŞLEMLER” maddesiyle beraber değerlendirilecek olup kayıp, çalıntı ya da dolandırıcılık halinde Kullanıcı, bu durumdan haberdar olduğunda veya bu şekilde gerçekleşmiş herhangi bir işlemi öğrenmesi halinde durumu derhal BPN’ye bildirir.
11.2. Kullanıcı bu maddede yazılı bildirimleri yaparken ya da talep sunarken Kliq tarafından belirlenmiş yöntemlerini kullanır; bildirimler yazılı olarak veya uzaktan iletişim aracı ile yapılır. Aksi takdirde bildirim yapılmış sayılmaz. Bildirimin hiç ya da gereği gibi yapılmaması halinde her türlü zarardan doğan sorumluluk yalnızca Kullanıcı’ya aittir. Bildirimlere ilişkin kayıtlar BPN tarafından ya da yetkilendirdiği 3. Kişilerce mevzuata uygun şekilde saklanır.
11.3. Kayıp veya çalıntı bir ödeme aracının kullanılması ya da Kullanıcı güvenlik bilgilerinin gereği gibi muhafaza edilmemesi nedeniyle ödeme aracının başkaları tarafından kullanılması durumunda, gönderen Kullanıcı, bu Sözleşme ve Mevzuat uyarınca yaptığı bildirimden önceki 24 (yirmi dört) saat içinde gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden doğan zararın 250-TL (iki yüz elli Türk Lirası)’ye kadar olan bölümünden sorumludur (Bu tutar, Ödeme Hizmetleri Ve Elektronik Para İhracı İle Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik m.54 doğrultusunda düzenlenmiş olup yetkili merciler tarafından değiştirilebilir). Gönderen Kullanıcı, bu Sözleşme ve ilgili mevzuata uygun şekilde yaptığı bildirimden sonra gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden sorumlu tutulamaz. Şüpheye mahal vermemek adına, Kullanıcı'nın, kasten veya ağır ihmalle ödeme aracını hileli kullanması, güvenlik bilgilerinin korunmasına yönelik gerekli önlemleri almaması ve/veya Madde 10'daki bildirim yükümlülüklerini yerine getirmemesi durumunda, yetkilendirilmemiş ödeme işleminden doğan zararın tamamından sorumludur.
12.1. Kullanıcı’nın Hizmetlerden faydalanabilmesi için Hizmet Arayüzüne erişebilmesine ve Hizmet Arayüzünü kullanabilmesini mümkün kılan cihazları haiz olması zorunludur.
12.2. Kullanıcı’nın Mobil Uygulamasını kullanabilmesi için internete bağlanabilen bir akıllı telefon kullanması gerekmektedir. Kullanıcı cihazlarının uygulama mağazası üzerinden Mobil Uygulamayı indirmesi ve kurması gereklidir.
12.3. Kötü ve zarar verme amaçlı programların, kodların veya materyallerin önlenmesi, veri giriş - çıkışlarının doğruluğu veya herhangi bir kayıp verinin geri kazanılması için gereken tüm yazılım ve donanım ihtiyaçlarını karşılamak, bakım ve güncellemelerini yapmak, virüs ve zararlı yazılımlara karşı gerekli tüm önlemleri almak, lisanssız ya da yetkisiz program kullanmamak ve benzeri her türlü teknik, idari ve fiziki tedbirin alınması tamamen ve yalnızca Kullanıcı’nın sorumluluğundadır. Bu tür bir nedenden kaynaklanan bir hususta hiçbir koşulda BPN’ye sorumluluk atfedilemez.